29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

برایان هوک

ایران

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز شنبه ۱۳ اردیبهشت در پیامی خطاب به مردم ایران در میانه همه‌گیری جهانی کرونا گفت، تعجبی ندارد که رژیم جمهوری اسلامی از شهروندان خود در مقابل این ویروس محافظت نمی‌کند.

 برایان هوک در این پیام ویدئویی که حساب کاربری فارسی وزارت خارحه آمریکا منتشر کرده است گفت، ویروس کووید۱۹ که از ووهان چین نشأت گرفته در سراسر جهان و به ویژه در ایران گسترش یافته و جان بسیاری را گرفته است.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: «متاسفانه جای تعجب نیست که رژیمی که ماه نوامبر گذشته هزاران نفر را قتل عام کرد و به زندان انداخت، از شهروندان خود در مقابل همه‌گیری این ویروس مرگبار محافظت نکرد.»

وی گفت: «در طول این همه‌گیری، مسئولان ایران منافع و ایدئولوژی خود را پیش از نیازها و سلامتی مردم ایران قرار داده‌اند. رژیم به خاطر برگزاری راهپیمایی‌ها و انتخابات نمایشی، وجود ویروس کرونا را انکار کرد. آنها پروازهای رفت و برگشت به چین را متوقف نکردند، و تعداد بالای موارد مرگ و میر ناشی از این ویروس را پنهان نگه داشتند.»

آقای هوک با بیان این که «وقتی ایالات متحده پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران داد، رژیم با وجود نیازهای مردم، آنها را فوری رد کرد،» گفت «آنها ترجیح می‌دهند آمریکا را سرزنش کنند تا این که کمک‌ها را بپذیرند. واقعیت این است که تحریم‌های ایالات متحده شامل کالاهای پزشکی و کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران نمی‌شود.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: «در واقع، ما حتی یک کانال بشردوستانه سوئیس برای تسهیل ارائه کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به ایران ایجاد کرده‌ایم. ولی این واقعیت‌ها جلوی دروغگویی رژیم ایران به شهروندانشان و به جهانیان درباره تحریم‌های آمریکا را نمی‌گیرند.»

به گفته برایان هوک، «به جای خدمت به مردم ایران، رژیم و سپاه پاسداران این کالاهای پزشکی را ذخیره کرده و به فروش می‌رسانند، و با سوء مدیریت منابع کشور و ثروت مردم را هدر داده و آنها را به گروه‌های تروریستی تحت حمایتشان اختصاص می‌دهند.»

وی تاکید کرد، «پرزیدنت ترامپ بر این باور است که مردم ایران شایسته رهبران بهتری هستند و برای ارائه کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به مردم ایران همچنان آماده است؛ همانطور که وزیر [خارجه مایک] پمپئو قبلا اعلام کرده بود.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در پایان خاطر نشان کرد: «ما به مردم ایران که بیش از همه از دست این رژیم رنج برده اند می‌گوییم که ما همیشه صدای شما را خواهیم شنید و همیشه از شما پشتیبانی خواهیم کرد.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید