29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

حکومت ایران، آمار کورونا را دستکاری و مهندسی می کند

ایران

یک شبکه تلویزیونی ایرانی با ارائه مدارکی ادعا کرد که آمار رسمی رژیم ایران در مورد شمار مبتلایان و جانباختگان جعلی است و فاقد اعتبار می باشد. شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با ارائه مدارکی، گفت: حکومت اسلامی ایران آمار مربوط به ویروس کورونا را دستکاری و مهندسی می کند.

 ایران اینترنشنال نوشته : بر اساس اسناد بدست آمده نشان می دهد که آمار مربوط به مثبت بودن نتیجه تست بیماران کرونا در برخی استان‌های ایران تا ۷۰ درصد در “سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS)” وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ثبت نشده و در گزارش‌های رسمی قرار نگرفته است.

این شبکه خبری فارسی زبان در ادامه نوشت: این آمار نشان می‌دهد در تمامی استان‌های کشور با میزان مختلف، جواب مثبت آزمایش شمار قابل توجهی از بیماران در سیستم اطلاعات بیمارستانی ثبت نشده است. به طوری که قم با ۲۷ درصد و لرستان با ۷۰ درصد کمترین و بیشترین میزان عدم ثبت کد مخصوص U۰۷.۱ را داشته‌اند.

این کد از سوی سازمان بهداشت جهانی برای استفاده درمورد کرونا به کشورها ابلاغ شده و از سوی ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه گزارش آمده است : گزارش این سند به معنای آن است که به عنوان نمونه در استان لرستان حدودا از میان هر سه نفر بیمار کرونا موارد مثبت آزمایشگاهی دو نفر آن‌ها در سامانه رسمی کشور ثبت نشده‌اند که این میزان در برخی از استان‌ها از جمله گلستان،‌ گیلان،‌ کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان،‌ ایلام و هرمزگان نیز بالای ۵۰ درصد،‌ نیمی از بیماران مبتلا بوده است.

ایران اینترنشنال در ادامه نوشته: سند مربوط به وضعیت ثبت بیماران کرونا در این سامانه نشان می‌دهد تاخیر در این حوزه دست‌کم در مورد سه درصد بیماران صورت گرفته و در برخی استان‌ها این تاخیر تا بیش از ۳۰ درصد موارد نیز پیش رفته است. این یعنی ثبت اطلاعات یک بیمار به ازای هر سه بیمار مبتلای کرونا با تاخیر در این سیستم ثبت شده است.

استان‌های قم،‌ گلستان،‌ خراسان رضوی،‌ آذربایجان غربی و تهران با ۱۰ تا ۳۲ درصد بیشترین میزان تاخیر در ثبت اطلاعات بیمار در سامانه این مرکز را داشته‌اند.

در ادامه امده است: در بخش سوم سند مربوط به ثبت بیماران نشان می‌دهد در ارزیابی صورت‌گرفته درباره هم‌خوانی اطلاعات ثبت‌شده و نتایج تست‌های مثبت، بیشتر استان‌ها وضعیت “نامطلوب “و “متوسط” داشته‌اند.

در قم این هم‌خوانی زیر صفر درصد بوده و در تهران، گلستان،‌ گیلان، کهگیلویه و بویراحمد،‌ قزوین و لرستان نیز این وضعیت با هم‌خوانی زیر ۱۰ درصد «بسیار نامطلوب» ارزیابی شده است.

تلاش وزارت بهداشت ایران برای دستکاری آمار مبتلایان و مهندسی آن در حالی است که این مساله طی هفته‌های گذشته موجب جدال لفظی و مکاتبات رسمی میان مقام‌های ایران شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی نیز پیشتر در انتقاد از آنان گفته بود: «این‌ طور نیست که شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بگوییم بر اساس اعلام مشاورانم من رای آوردم و بعد آن همه داستان برای کشور درست کنند».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید