26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

پس از ترکیه، آلمان نیز ادعای ظریف مبنی بر فرستادن کیت کرونا را رد کرد

ایران

به‌دنبال ادعای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مبنی بر ارسال کیت آزمایشگاهی کرونا برای ترکیه و آلمان، برلین سه‌شنبه 12 مه 2020 دریافت چنین کمکی از ایران را رد کرد.

 وزارت اقتصاد و وزارت خارجه آلمان، دریافت چنین محموله‌ای از سوی جمهوری اسلامی را رد کردند.

منابع در وزارت‌ خارجه آلمان به خبرگزاری «دویچه‌وله» گفتند: «دولت آلمان از ورود کیتهای تست کرونا ساخت رژیم ایران خبر ندارد.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه گذشته در توئیتی گفته بود که کشورش 40000 کیت ایرانی تشخیص پیشرفته کرونا را به آلمان، ترکیه و سایر کشورها ارسال کرده است.

از سوی دیگر، منابع دیپلماتیک ترکیه با بیان اینکه تجهیزات تشخیصی کروناویروس را از ایران دریافت نکرده‌اند، اظهارنظر ظریف، در این باره را تکذیب کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی عربی، منابع دیپلماتیک آنکارا، ادعاهای ایران مبنی بر ارسال تجهیزات تشخیصی ویروس کرونا به ترکیه را تکذیب کردند. منابع دیپلماتیک ترکیه در این باره به خبرگزاری آناتولی گفتند که ترکیه هیچگونه تجهیزات تشخیصی ارسال شده از ایران دریافت نکرده است و اطلاعات منتشر شده در این رابطه درست نیست.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید