28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

اصابت موشک به ناوچه، زمینه ساز حدسیات و انتشار شایعات بسیار در زمینه ماهیت قضیه بوده است

ایران

حادثه وحشتناک اصابت موشک به یک ناوچه خودی و تلفات جانی سنگین آن، بازتاب گسترده ای در داخل ایران داشت و کاربران شبکه های اجتماعی نیز واکنش های گوناگونی نسبت به آن نشان دادند و از جمله نوشتند که این حادثه دردناک، نمونه دیگری از ندانم کاری ها و نبود تجربه و کارآمدی از جانب مقامات رژیم ایران است که با همه کشورهای منطقه و جهان در افتاده اند.

 دادستان نظامی سیستان و بلوچستان، فردی به نام محمدرضا حیدری افشار در این رابطه گفت: این سانحه “ضایعه‌ای جبران‌نشدنی، سخت و جان‌فرسا” است که تا بررسی دقیق تیم‌های کارشناسی حاضر در محل، باید از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، نیز در این باره گفت: «از نخستین لحظاتی که این اتفاق افتاد کار‌هایی که باید انجام می‌شد، انجام شد».

اما فرمانده ارتش درباره جزییات این “کارها” سخنی نگفت .

موسوی افزود: «معمولا در این گونه حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه معلوم شود چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است، کار بسیار دقیقی را می‌طلبد».

در این گزارش آمده است با توجه به نزدیکی محل حادثه به “منطقه یک دریایی صاحب‌الزمان” نیروی دریایی سپاه و همچنین محدوده عملیاتی تیپ موشکی عاصف گمانه‌زنی‌هایی درباره شلیک اشتباهی نیروهای سپاه به این ناوچه ارتش را ایجاد کرده است.

سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح به‌صورت رسمی به هیچ‌کدام از این شبهات پاسخ نداده‌اند.

برخی از تحلیلگران می گویند: سکوت مقام‌های نظامی حکومت ایران درباره دلیل این حادثه، احتمال درست بودن گمانه‌های مطرح‌شده درباره نقش سپاه در این رویداد را برجسته ساخته است.

پیشتر نیز علی خامنه ای آخرین بار در سال ۱۳۹۷ وقتی هواپیمای باری ارتش در حوالی کرج و در فرودگاه فتح، متعلق به سپاه پاسداران دچار سانحه شد و ۱۵ نفر کشته شدند، بلافاصله پیام تسلیت صادر کرد و خواستار پیگیری دلایل این رویداد شد. این هواپیما باری قرار بود در فرودگاه پیام به زمین بنشیند. با گذشت دو سال از این حادثه، هنوز مشخص نشده است که چرا این هواپیما در فرودگاهی دیگر با باند فرودی کوتاه‌تر به زمین نشست.

در شبکه های اجتماعی فارسی زبان، در این باره ارزیابی های زیادی منتشر شده که برخی از آن ها بسیار دور از ذهن می باشد، در یک خبر آمد ادعا گردیده که منهدم شدن این ناوچه توسط مین دریایی بوده که سپاه پاسداران آن را کار گذاشته شده است.

سخنگوی ارتش حکومت پیشتر گفته بود: شایعات مبنی بر هدف قرار دادن ناو “کنارک” توسط قایق‌های سپاه پاسداران را کاملاً بی‌ربط است و مردم نباید به این اخبار توجه کنند.

یکی از ادعاهایی که در برخی از شبکه های اجتماعی انتشار یافته احتمال شلیک یک موشک زیرآبی توسط سپاه پاسداران به سوی ناوچه کنارک است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید