19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

سعید ملایی، جودوکار ایرانی که از دستور مقامات برای شکست اجباری و پرهیز از رویارویی با حریف اسرائیلی پرده برداشت

ایران

با درخواست وزارت ورزش و جوانان، یک ماده از طرح ضد اسرائیلی در دستور کار مجلس شورای اسلامی که هرگونه مسابقه با ورزشکاران را ممنوع می‌کرد، حذف شد.

 به گزارش جروزالم پست، مجلس شورای اسلامی در پی تصویب یک طرح ۱۴ ماده‌ای جنجالی است که یکی از مواد آن ممنوعیت برگزاری هرگونه رقابت ورزشی با حریفان اسرائیلی بود که حالا با درخواست وزارت ورزش و جوانان از طرح حذف شده است. تصویب این طرح همراه با ماده مذکور می‌توانست تبعات بین‌المللی بسیاری برای ایران در پیش داشته باشد.

پیش از این، مقامات رژیم جمهوری اسلامی ضمن انکار هرگونه عمدی بودن باخت‌ها و آسیب‌ دیدگی‌های ورزشکاران برای خودداری از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی، در رسانه های داخلی نیز مدعی شده بودند که ورزشکاران ایرانی با علاقه و به میل خودشان از رقابت با رقبای اسرائیلی خودداری می‌کنند.

با وجود این پنهانکاری مواردی مانند شکست اجباری سعید ملایی برای عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی و افشاگری او در این زمینه باعث محرومیت ایران از حضور در تمامی رقابتهای جهانی جودو شده است.

این اقدام مورد حمایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت و مورگان اورتگاس در توییتی نوشت: حضور در مسابقات ورزشی نباید با واهمه از تلافی‌جویی اوباش بزدل همراه باشد.»

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید