29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

رومینا اشرفی

ایران

رومینا اشرفی دختری ۱۴ ساله بود که پس از فرار از خانه و پیدا کردن و تحویل وی به پدرش توسط او به قتل می‌رسد.

 در نظر نخست به نظر می‌رسد که قتل رومینا به دلایل اسلامی و شرعی در کشور اسلام زده ما باشد، ولی‌ به گزارش بسیاری، داستان گسترده تر از آن است که در نشرییات به چاپ رسیده.

رومینا پیش از رسیدن به ۱۴ سالگی با پخش تصاویردر اینستاگرام  خود با مردی ۳۵ ساله آشنا میشود و عاشق وی میگردد. پس از اینکه پدر رومینا، اسفندیار اشرفی به این قضیه پی میبرد، با او به مخالفت بر میخیزد و جلوی استفاده از اینترنت را می‌گیرد. تا اینجا هر پدر مادر دلسوزی با آن موافقت دارند. دختر ۱۴ ساله و مرد ۳۵ ساله در هر کجا از جهان متمدن مرد را بازداشت میکنند.

رومینا و دوست پسرش بهمن خاوری هم تصمیم به فرار از خانه میگیرند، البته رومینا فرار می‌کند و مرد ۳۵ ساله هم با اغفال رومینا وانمود به فرار می‌کند.

پس از شکایت به پلیس محلی، رومینا پیدا میشود و به خانواده تحویل داده میشود.

نخست پدر دست به خفه کردن فرزند خود میزنند و سپس گردن وی را با تبر قطع می‌کند.

در اینجا ۲ مورد مجزا را باید بررسی کرد؛

از طرفی‌ خانواده کاملا درست فکر کرده ا‌ند که دختر ۱۴ ساله و مرد ۳۵ ساله نباید با هم رابطه جنسی‌ داشته باشند و ۱۴ سالگی زمان ازدواج یک کودک نیست.

از طرف دیگر دلیل مخالفت پدر پیش از اختلاف سن مخالفت با دین بوده که به نظر می‌رسد دین مرد ۳۵ ساله با دین خانواده اشرفی فرق داشته.

همچنین مجازات مرگ توسط پدر از جمله روش زندگی‌ و شریعت اسلام خرافاتی و عقب مانده است که جمهوری اسلامی در ایران رواج میدهد.

از همه مهمتر مجازات پدر آدم کش است که به روش شریعت اسلام پدر حق کامل بر زندگی‌ دختر و زن خود دارد و میتواند دختر بچه خود را بکشد بدون آنکه کوچکترین مشکل قانونی برایش پیش آید.

شاهزاده رضا پهلوی امروز در تویتر نوشتند؛

قتل فجیع و غم‌انگیز رومینا اشرفی به دست پدرش، با پشتوانه قوانین واپسگرایانه رژیم حاکم بر ایران انجام گرفته است. قوانینی که از خشونت خانگی و "قتل ناموسی" تا کودک‌آزاری و کودک‌همسری را مجاز می‌شمارد یا تسهیل می‌کند، متعلق به قرن بیست‌ویکم نیست. راه چاره، بازگشت به قوانین عرفی است.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید