25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

سپاه پاسداران اعلام داشت که ۱۱۲ شناور موشک انداز دیگر را به نیروی دریایی خود، علیه آمریکا افزوده است

ایران

در همان حال که تحریم های اقتصادی ایالات متحده و بیماری کورونا و فساد مالی در داخل حکومت، ایران را به اوج تازه ای از مشکلات اقتصادی فرود آورده است، سپاه پاسداران خبر می دهد که بودجه های کلان بیشتری را در راه تقویت نیروی تهاجمی دریایی خود هزینه کرده که هدف از آن، بیرون راندن رزم ناوهای آمریکا از خلیج فارس و تسلط کامل بر آن آب های بین المللی می باشد.

 در همین رابطه، در تهران اعلام شد که سپاه پاسداران “۱۱۲ شناور موشک‌انداز” را برای تقویت توان نظامی خود در خلیج فارس، به ناوگان دریایی اضافه کرده است.

مقامات حکومتی گفتند که این شناورها از “نوع قایق های تندروی نسل جدید هجومی با نام های ذوالفقار و میعاد، حیدر” هستند.

رژیم ایران که توان رویارویی با ناوهای هواپیمابر و رزم ناوهای قدرتمند آمریکایی را ندارد، برای پیروزی در یک جنگ نامتقارن، هزاران قایق را به توپخانه و موشک انداز مجهز ساخته، که در صورت بروز درگیری جنگی، به مصاف شناورهای غول پیکر آمریکایی بشتابند.

پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران،در این باره گفت : این شناور‌های میعاد در کارخانه‌های سپاه پاسداران و شناورهای ذوالفقار در کارخانه‌های وزارت دفاع ساخته شده‌اند.

پاسدار تنگسیری افزود: سپاه پاسداران در حال طراحی یک شناور تهاجمی به نام به طول ۶۵ متر با قابلیت نشستن بالگرد بر روی آن است و قرار است نام این شناور “قاسم سلیمانی” باشد. وی در ادامه افزود که این نهاد همچنین در حال طراحی یک شناور نیز با نام “ابومهدی المهندس” است.

جمهوری اسلامی سال گذشته نیز اعلام کرده بود که نسل جدیدی از شناور ذوالفقار مجهز به موشک کروز نصر یک را وارد ناوگان خود کرده است.

تنگسیری افزود: «امروز اعلام می‌کنیم که هرجا آمریکایی‌ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد».

فرمانده نیروی دریایی سپاه در حالی این سخنان را بیان می کند که حدود ۱۰ روز پیش نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌ها و قایق‌ها در خلیج فارس هشدار داد بیشتر از ۱۰۰ متر به ناوگان این کشور نزدیک نشوند.

همزمان پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران،نیز گفت که «بخش مهمی از قدرت نظامی دریایی ما ناشناخته است و دشمنان ما این قدرت را روزی خواهند دید که نیت و نگاه بد به این سرزمین داشته باشند».

نظامی امیر حاتمی وزیر دفاع حکومت نیز در این باره گفت: با طراحی، ساخت، تولید و تحویل شناورهای تندرو هجومی و رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران ، کمربند امنیتی خلیج فارس و بویژه تنگه حیاتی هرمز محکم‌تر خواهد شد.

شماری از رسانه های داخلی حکومت نوشته اند : مراسم رونمایی از شناورهای سپاه پاسداران حدود سه هفته پس از حادثه شناور کنارک ارتش برگزار شده است.حادثه ای که در اثران ۱۹ نفر از پرسنل کنارک کشته شده و ۱۵ نفر مجروح شدند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید