25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

دروغ پردازی‌های “کیهان تهران”: «رادیو و تلویزیون فارسی رژیم صهیونیستی، به علت اخبار جعلی تعطیل شد»

ایران

روزنامه کیهان تهران که بازتاب دهنده دیدگاه‌های علی خامنه‌ای است، در یک گزارش تحریف شده ادعا کرد که رادیو تلویزیون فارسی اسرائیل رسما تعطیل شده است.

 این گزارش تحریف شده، به دنبال خبری است که دو روز پیش از رادیو پیام اسرائیل پخش شد و در آن گفته شد که روسای تشکیلات جدید رادیو و تلویزیون اسرائیل که با اختصار “کان” نامیده می شود، بخش فارسی خود را برای همیشه تعطیل کرده اند. اسرائیل هرگز برنامه تلویزیونی به زبان فارسی نداشته و خبر بسته شدن هم، تنها به برنامه خبری به صورت وبسایت کان مربوط می شود که هفته پیش تعطیل شد.

منشه امیر حدود پانزده سال پیش خود را از مدیریت رادیو صدای اسرائیل بازنشسته کرد و این سمت به بانو فرنوش رام سپرده شد که او نیز حاضر به ادامه کار در تشکیلات جدید نشد و حدود چهار سال پیش، او نیز به کار ریاست رادیو صدای اسرائیل پایان داد.

رادیو پیام اسرائیل از دو سال و نیم پیش به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه ارتباط با دولت اسرائیل برپا گردید و همچنان به کار خود ادامه میدهد و از استقبال گسترده ای در میان ایرانیان برخوردار است.

روزنامه کیهان تهران که بارها مقاله های زهرآگینی علیه منشه امیر انتشار داده، در گزارش چهارشنبه (۷ خرداد) نوشت: «رادیو تلویزیون فارسی زبان رژیم صهیونیستی که به انتشار اخبار جعلی و عملکرد غیر حرفه ای شهرت داشت، به دلیل ضعف تاثیرگذاری و دفع مخاطب تعطیل شد».

رادیو پیام اسرائیل در گزارش این هفته خود توضیح داده بود که بسته شدن برنامه فارسی در تشکیلات جدید رادیو تلویزیون اسرائیل، با این ادعا بوده که آن ها بودجه کافی ندارند و دولت باید بودجه آن‌ها را افزایش دهد. در گزارش ما همچنین گفته شده بود که تشکیلات کان، از روز نخست، قصد نداشت برنامه فارسی برقرار کند، زیرا با کمبود شدید بودجه روبرو بود.

موفقیت یا عدم موفقیت رادیو صدای اسرائیل که بیش از ۶۳ سال متمادی برنامه پخش کرد، در تعطیل کردن آن نقشی نداشت، بلکه همه برنامه های رادیویی و تلویزیونی اسرائیل، پس از بسته شدن سازمان کل رادیو و تلویزیون ملی اسرائیل، به تشکیلات جدید منتقل گردید که پخش برنامه به چند زبان خارجی را به علت کمبود بودجه متوقف ساخت.

منشه امیر در سخنرانی در کمیسیون فرهنگی پارلمان اسرائیل، خطاب به مسئولان تشکیلات جدید که در آن جلسه حضور داشتند، گفته بود که آنان در بستن برنامه فارسی، به ملت و دولت اسرائیل و دوستی با ملت ایران خیانت کرده اند.

منشه امیر شش ماه پس از بسته شدن آن تشکیلات، برنامه “رادیو پیام اسرائیل” را با کمک ایران دوستان و روزنامه نگاران داوطلب برپا کرد که برنامه آن هر روز از تلویزیون ایران آریایی در لوس آنجلس نیز پخش می‌شود. تلویزیون ایران آریایی این برنامه خبری را به صورت تصویری در می آورد و سه بار در روز پخش می‌کند. تلویزیون ایران آریایی با این ابتکار، از موفقیت زیادی برخوردار شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید