23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

تصویر ماهواره‌ای از ماکتی که رژیم ایران از ناوهواپیمابر آمریکایی ساخته است

ایران

دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، جیمز استاوریدیس، با اشاره به تصویر ماهواره‌ای ماکت یک ناوهواپیمابر که در بندرعباس در ابعاد واقعی ناو کلاس نیمیتز و برای تمرین نظامی و شلیک به آن ساخته شده است، این اقدام رژیم ایران را دست آویز شوخی قرار داد.

 این دریاسالار که پیشتر فرماندهی نیروهای متحد در ناتو را بر عهده داشته و در افغانستان، سوریه، بالکان و لیبی مسئولیت داشته است، روز سه شنبه ۲۰ خرداد در توئیتر خود نوشت: ایران یک ماکت از یک هواپیمابر آمریکایی را برای تمرین حمله می‌سازد. این هم خبر فوری: ایران، شلیک به یک ماکت اصلا شبیه به حمله به یک هواپیمابر واقعی و رزمناوهای همراه آن نیست. حتی در موردش فکر هم نکنید.

Carrier 2

به گزارش آسوشیتدپرس که تصاویر ماهواره‌ای را به دست آورده است، ناو هواپیمابر ساختگی که ۱۶ ماکت جت جنگنده روی عرشه آن ساخته شده است، برای نخستین بار چند ماه پیش توسط تحلیلگران نظامی و اطلاعاتی مشاهده شد.

وبسایت دیفنس وان ژانویه امسال گزارش داد که ماکت ناوهواپیمابر با جزئیات بسیار روی یک حامل ساخته شده است. این گزارش اضافه کرد که این، همان کشتی و شناوری است که در تمرین نظامی سال ۲۰۱۵ به آن حمله شد، اما در فاصله اکتبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰ بازسازی شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید