27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

حکومت ایران پول ندارد و ممکن است تلویزیون های خود به زبان های انگلیسی و عربی را تعطیل کند

ایران

حکومت ایران به علت کمبود بودجه، ممکن است ناچار گردد شبکه های تلویزیونی خود را به نام پرس تی وی (به زبان انگلیسی) و شبکه العالم به زبان عربی را متوقف کند.

 حکومت اسلامی ایران این دو شبکه را برای انجام تبلیغات سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی و ممالک انگلیسی زبان برپا کرده است، ولی اکنون ممکن است به علت نبود بودجه ناچار به بستن آن ها شود.

آگاهان امور می گویند : این خود نشان دیگری از دشواریهای مالی حکومت ایران است که از شدت گرفتن تحریم های آمریکایی علیه رژیم ایران سرچشمه می گیرد.

معاون برون مرزی صداوسیما جمهوری اسلامی اعلام کرد که ممکن است پخش چند شبکه ماهواره‌ای جمهوری اسلامی از جمله پرس تی وی، العالم و آی فیلم انگلیسی و عربی به دلیل بدهی ارزی قطع شود.

پیمان جبلی گفت: پخش رادیو دری نیز پس از حدود ۴۰ سال فعالیت در کابل، به دلیل بدهی ارزی قطع شده است.

وی افزود: در طول پنج ماه گذشته “حتی یک دلار، یک یورو، یک درهم، یک دینار” ارز به صدا و سیما اختصاص داده نشده است.

شرکت ماهواره‌ای یوتلست نیز خبر داد که روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، پخش شبکه الکوثر، یکی از شبکه های عرب زبان صدا و سیما، جمهوری اسلامی را به دلیل بدهی متوقف کرد.

همزمان خبرگزاری ایرنا نیز بدون اشاره به جزئیات نوشته بود که انباشته شدن بدهی ارزی به شرکت های ماهواره‌ای، سایر شبکه‌های برون مرزی حکومت را در آستانه توقف پخش قرار داده است.

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه ۳ تلویزیون ایران، پنج سال پیش گفته بود که سازمان صداوسیما بیشتر از ۵۰ میلیون دلار بدهی ارزی بابت حق پخش، اجاره ماهواره، خرید تجهیزات و دیگر موارد دارد.

ایالات متحده آمریکا هشت سال پیش در جریان تحریم سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران گفته بود: این رسانه در خدمت سرکوب مخالفان قرارگرفته‌است. آنها در این رسانه برای اثبات گفته‌های خود به پخش اعترافات اجباری زندانیان سیاسی در ایران می پردازند.

پس از خروج آمریکا از برجام و افزایش مشکلات تامین ارز، علی خامنه ای چندین بار با برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به صدا و سیما موافقت کرده است.

پرس تی‌وی با بودجه ۲۵ میلیارد تومانی در ۱۷ تیر ۱۳۸۶ با حضور محمود احمدی نژاد افتتاح شد.

پایگاه اصلی این شبکه در تهران است. این شبکه خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط استراتژیک و مهم جهان مستقر کرده‌است. پرس تی‌وی دارای ۴۰۰کارمند در داخل ایران و ۲۶خبرنگار محلی در شهرهای مهم جهان از جمله بیت المقدس، نیویورک و واشنگتن است

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید