25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

طرح کنگره آمریکا برای بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش

ایران

سیزده نفر از اعضای کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان طرحی را به کنگره ارائه کردند که به موجب آن بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه اعمال می‌شود.

 به گزارش رویترز، طرح نمایندگان آمریکا همچنین خواستار تحریم «امپراتوری مالی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی» شده است.

این طرح که شامل ۲۵ سیاست پیشنهادی علیه ایران است همچنین از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته تا امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، را تحریم کند.

طرح ۱۱ صفحه‌ای کنگره، که از سوی ۱۳ نفر از اعضای کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان تهیه شده، تحریم‌های سنگینی را علیه بخش‌های پتروشیمی، مالی، خودروسازی و ساخت‌ و ساز ایران در نظر گرفته است.

نمایندگان کنگره در طرح خود عنوان کرده‌اند: «بر خلاف روسیه و چین ایران یک قدرت بزرگ یا یک رقیب استراتژیک» برای آمریکا نیست، بلکه «به عنوان یک رژیم یاغی» و «بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان» چالشی مهم برای ایالات متحده به شمار می‌آید.

این نمایندگان همچنین خواستار گسترده شدن شمول تحریم‌های بخش کشتیرانی ایران و افزایش تحریم‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی شدند.

افزایش تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان و متحدانش یکی دیگر از قسمت‌های این طرح است. بر این اساس نمایندگان کنگره خواستار جلوگیری از پرداخت کمک صندوق بین‌المللی به دولت لبنان شده‌اند. بدین ترتیب این طرح خواستار تحریم جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان و نبیه بری، رییس مجلس لبنان، شده است.

این طرح همچنین بر حمایت از سیاست دولت آمریکا مبنی بر گذار سیاسی در سوریه و خروج کلیه نیروهای ایرانی از این کشور تاکید کرده است.

معرفی کردن حوثی‌های یمن به عنوان یک سازمان تروریستی و تحریم حامیان آنها از دیگر قسمت‌های این طرح است.

در ارتباط با نقش ایران در عراق، طرح نمایندگان از کنگره خواسته است رییس‌جمهوری آمریکا را ملزم کند که گروه‌های تحت رهبری هادی العامری، سپاه بدر و سایر شبه نظامیان وابسته به ایران، از جمله گردان‌های امام علی، سرایا الخراسانی، گردان‌های سیدالشهدا، لواء ابوالفضل عباس، گردان‌های انصارالله الاوفیاء، گردان‌های‌ جند الامام و سرایا عاشورا را تحریم کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید