25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

آتش سوزی ها مشکوک در ایران گسترش می یابد. ارتش در رقابت با سپاه، برای اطفای حریق ابراز آمادگی کرد

ایران

ابراز آمادگی ارتش برای کمک به فرونشاندن آتش سوزی های مداوم در ایران، این گمان را تقویت می کند که بروز حریق یک امر اتفاقی نیست، بلکه عواملی در سراسر ایران برای ابراز تنفر نسبت به رژیم و متزلزل ساختن پایه های آن، برخی نهادها و اماکن و حتی جنگل های ایران را به آتش می کشند.

 ابراز آمادگی ارتش برای شرکت در فرو نشاندن این آتش سوزی ها، همچنین به ابراز نوعی رقابت با سپاه پاسداران تلقی می شود که می کوشد خود را عامل اصلی مدیریت در ایران، در همه زمینه ها نشان دهد.

در هفته های اخیر گفته هایی از فرماندهان ارشد ارتش در شبکه های اجتماعی قرار گرفت که علنا می گویند سپاه واقعیت نقش ارتش در کشور را پرده پوشی می کند.

در تهران اعلام شد که ارتش آمادگی خود را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های آینده در خوزستان،اعلام کرده است.

در ادامه آتش سوزی های مشکوکی که در هفته اخیر در بسیاری از نقاط ایران رخ داده، این بار منطقه بازرگانی آزاد چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان، دچار حریق شده است. همچنین، یکی از مراکز بزرگ تجاری در رشت به آتش کشیده شد، که احتمال بسیار وجود دارد که عمدی بوده است.

شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی رشت در این زمینه گفت: در این حادثه دست‌کم یک نفر از شهروندان و سه آتش نشان مصدوم شدند.

همچنین در گزارش دیگری آمده است که منطقه آزاد چابهار دچار حریق شده است.

نظامی حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب گفته است : هشت گردان بلیات ارتش در منطقه برای آتش سوزی های احتمالی در حال آماده باش هستند، و نیازمند تجهیزات بیشتری از سوی دولت می باشند.

به گزارش رسانه های اجتماعی در ادامه آتش سوزی های سریالی در ایران؛ روز گذشته مناطقی از جمله پتروشیمی تخت‌جمشید؛ در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی شهرستان رابر،کرمان، به آتش کشیده شدند .همچنین پیشتر نیز گزارش شده بود که ۱۱ فروند لنج های بندر کنگ، بوستان های تهران، اهواز و شیراز و هم چنین، کلیسای مریم در تپه باستانی هگمتانه در همدان، و گلخانه ۴ هکتاری خاوه تهران ، نیز طعمه حریق شده و در آتش سوختند.

اکنون این پرسش مطرح شده است که چرا این آتش سوزیهای مشکوک همچنان ادامه دارد ؟ خود مقامات رژیم نیز تایید می کنند که دست کم تعداد معینی از این آتش سوزی ها عمدی بوده و پرسش در این است که چه کسانی ؟ مسئول بروز این حریق ها هستند و به چه علت به آن دست می زنند

این ارزیابی عنوان شده است که آیا مخالفان سیاسی حکومت با این شیوه می خواهند باعث تزلزل رژیم شوند .

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید