28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

تیراندازی گارد ساحلی عربستان به صیادان بوشهری

ایران

مقام‌های محلی استان بوشهر از تیراندازی گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی صیادان این استان خبر می‌دهند. به گفته آنها کسی در این تیراندازی آسیبی ندیده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان روز شنبه، هفتم تیر، به نقل از ولی‌الله رضایی‌نژاد، فرمانده دریابانی استان بوشهر این خبر را منتشر کرده است.

آن‌طور که این فرمانده گفته، یک قایق صیادی مربوط به بندر رستمی تنگستان، از مرز آبی بین ایران و عربستان عبور کرده بود و این مسئله منجر به تیراندازی گارد ساحلی عربستان شده است.

وی افزوده که اطلاعات تکمیلی پس از بررسی منتشر می‌شود.

خبرگزاری مهر هم به نقل از اردشیر یاراحمدی، مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر با تائید این تیراندازی نوشت که صیادان بندر رستمی این شهرستان در این حادثه، «آسیبی ندیدند.»

بر اساس این گزارش، این صیادان روز یک‌شنبه ، اول تیر، با مجوز صید ۱۰ روزه از بندر رستمی شهرستان تنگستان عازم سفر دریا شدند.

به گفته یاراحمدی، در برخی موارد، صیادان یا تورهای آنها، به دلیل «جریان شدید آب ممکن است به اشتباه به سمت آب‌های مرزی کشورهای همسایه کشیده ‌شوند.»

تنش میان ایران و همسایگان در خلیج فارس بر سر ورود غیرمجاز صیادان به قلمرو سایر کشورها پیش از این نیز سابقه داشته است.

از جمله گارد دریایی عربستان سعودی، پنج صیاد بوشهری و گناوه‌ای را در سال ۹۵ بازداشت و حدود یک سال بعد آزاد کرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید