19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

نمایی از انفجار مشکوک تهران

ایران

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند موقعیت وقوع انفجار اخیر در ایران کوه‌های شرق پایتخت بوده است که به اعتقاد تحلیلگران در زیر آنها شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی و مراکز تولید موشک قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنچه که در ساعات ابتدایی روز جمعه منفجر شد و گلوله‌ای از آتش و دود را در حومه شرقی تهران به آسمان فرستاد و همچنین دلیل آن هنوز دقیقا مشخص نشده است.

پاسخ نامعمول حکومت در پی انفجار تاکیدی است بر ماهیت حساس منطقه‌ای که بازرسان بین‌المللی معتقدند جمهوری اسلامی دو دهه پیش در آنجا دست به آزمایش‌های انفجاری شدید برای ساخت سلاح هسته‌ای زده است.

بامداد جمعه ۶ تیرماه نور گسترده و مشکوکی در شرق تهران دیده شد که عکس‌ها و فیلم‌های آن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. از آن زمان تاکنون در غیاب رسانه‌های آزاد در ایران این حادثه مشکوک مورد سوال و بررسی کاربران ایرانی قرار دارد.

مقامات و رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی این نور و صدای مهیب را حاصل «انفجار یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین» دانسته و مدعی هستند که «هیچ تلفاتی» نداشته است اما با توجه به سابقه پنهانکاری و دروغگویی که یکی از آخرین مثال‌های آن شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری در سال گذشته بود، این روایت از همان ابتدا زیر سوال رفت.

محل وقوع انفجار که پارچین بوده یکی از مهم‌ترین موارد گمانه‌زنی‌هاست. مجموعه‌ای از تاسیسات نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی در پارچین قرار دارد که دسترسی کامل به آنها هیچ گاه برای نهادهای بین‌المللی میسر نبوده است.

 

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید