28
یکشنبه, آوریل
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 19 شوال 1445

کاهش 10 برابری واردات ترکیه از ایران

ایران

گزارش جدید مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد این کشور در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی، واردات از ایران را 10 برابر نسبت به بازه مشابه سال پیش کاهش داده ‌است.

 گزارش جدید مرکز تنظیم بازار انرژی ترکیه نیز حاکی از جایگزین شدن گاز برخی کشورها، خصوصاً آمریکا با گاز وارداتی از ایران است.

به گفته مرکز آمار ترکیه، این کشور در پنج ماه ابتدایی سال کلا 365 میلیون دلار واردات از ایران داشته در حالی که در بازه زمانی مشابه سال گذشته این رقم 3.5 میلیارد دلار بود.

صفر شدن واردات گاز ترکیه از ایران
همچنین در پی انفجار خط لوله گازی ایران به ترکیه توسط «پ ک ک» در آخر ماه مارس (12 فروردین) این کشور هنوز اقدام به تعمیر خط لوله نکرده و سه ماه است که واردات گاز از ایران را متوقف کرده‌ است.

در این میان، مرکز تنظیم بازار انرژی ترکیه دوشنبه 29 ژوئن گزارش جدید خود را منتشر کرده که آمارهای چهار ماهه را شامل شده و نشان می‌دهد هیچ گازی از ایران در ماه آوریل وارد نشده اما واردات گاز از آمریکا و قطر به ترتیب 3.5 برابر و 2 برابر بیشتر شده و خرید گاز ترکیه از جمهوری آذربایجان نیز بیش از 26درصد رشد داشته ‌است.

ترکیه همچنین خرید گاز از روسیه در ماه آوریل را نزدیک 70 درصد کاهش داده ‌است.

گزارش مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد صادرات این کشور به ایران در پنج ماه آغازین سال 2020 حدود 590 میلیون دلار بوده که نسبت به بازه مشابه سال گذشته، نصف شده‌ است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید