29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت گفته اند که به دلیل مشکلات امنیتی ناشی از مسائل اقتصادی امکان تعطیلی گسترده وجود ندارد

ایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، امکان تعطیلی گسترده در این کشور وجود ندارد.

 آقای روحانی امروز بیست و یکم تیرماه (یازدهم ژوئیه) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است: "راحت‌ترین کار این است که همه‌چیز بسته شود اما بعدش هم مردم از گرسنگی و فقر و بیکاری به خیابان خواهند آمد".

وی گفته است: "اکنون نه زمان جشنواره است و نه زمان سمینار است" و "پاساژها و جاهای شلوغ باید براساس پروتکل کار انجام دهند. باید در سراسر کشور مراسم و اجتماع‌ها چه عزا چه عروسی چه مهمانی را ممنوع کنیم."

ساعاتی پس از اظهارات آقای روحانی یک مقام ارشد در نیروی انتظامی تهران اعلام کرد که برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در تالارهای پذیرایی "فعلا و تا اطلاع بعدی ممنوع است".

آمار رسمی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ و ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر در ایران بالا رفته و مجددا سه رقمی شده است. بر اساس تازه ترین اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته ۱۸۸ ایرانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار رسمی تعداد کل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران به ۱۲ هزار ۶۳۵ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران می گوید مجموع مبتلایان به کووید- ۱۹ در این کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر رسیده که ۲ هزار و ۳۹۷ نفر آنان در شبانه‌روز گذشته شناسایی شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران ۳۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی در تهران گفته است که در روزهای اخیر تعداد مراجعان با علایم بیماری کووید که زیر چهل سال سن دارند به طور محسوسی افزایش یافته است.

همچنین استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار داشته و استان‌های تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

دولت ایران اول اسفند ۱۳۹۸ ساعاتی مانده به برگزاری انتخابات مجلس، از شیوع ویروس گسترده ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد که ویروس از مبداء شهر قم در کل کشور پراکنده شده است.

با تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگانی از قوه قضائیه و نیروی انتظامی در آن عضویت دارند، برخی از مشاغل و ادارات و همچنین فعالیت ها از جمله اماکن مذهبی و زیارتگاه ها تعطیل شد اما پس از تعطیلات نوروزی، به مرور فعالیت ها به صورت عادی از سرگرفته شد.

در حال حاضر مدارس و دانشگاه ها تعطیل است و نماز جمعه در برخی شهرها برگزار نمی شود. دیدارهای عمومی آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر ایران هم متوقف شده و او صرفا از طریق تماس ویدئویی با بیرون از دفتر خود تماس دارد و سخنرانی می کند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران به تازگی گفته است که دلیل توقف محدودیت‌ها "جهل ما نبود بلکه ضعف ما و زانو زدن ما در مقابل اقتصادی بود که بیش از این پتانسیل و کشش نداشت."

او با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و "خزانه خالی" دولت به دلیل تحریم‌های آمریکا از حسن روحانی، رئیس جمهور و نیروهای امنیتی خواسته "به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند."

وزیر بهداشت ایران گفته " آقای نمکی با هشدار درباره مشکلات شدید معیشتی مردم گفته "گزارش‌های امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند جدی است."

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید