28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

رزمایش مقابل با اعتراضات در شرق تهران «دهکده مقامت»

ایران

- صندوق بین‌المللی پول در گزارشی تازه پیش‌بینی کرده با سقوط بهای نفت و شیوع کُرونا اوضاع اقتصادی در خاورمیانه به مراتب بدتر خواهد شد که بی‌ثباتی و شورش‌های اجتماعی پی خواهد داشت.
- مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران استان گلستان هشدار داد «دشمن در پی از بین بردن تفکر انقلابی جوانان ماست و وظیفه ما این است که در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم.
- در شهر ساری در نشست فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید شد ضدانقلاب علیه نظام و جمهوری اسلامی بیکار ننشسته و مدام در حال طرح و نقشه علیه انقلاب است. در این نشست از بازنشسته‌های سپاه پاسداران خواسته شده برای تقویت نیروها همکاری کنند.
- فرمانده بسیج شهر محمودآباد استان مازندران در یک مصاحبه از آمادگی نیروهای بسیجی برای مقابله با بحران‌ها و آشوب‌ها و برگزاری رزمایش مقابل با ناامنی‌ها خبر داد.
-در مهاباد در محوطه زندان «مانور ضدشورش» برگزار شده. معاون فرمانده نیروی انتظامی این شهر گفته برای مقابله با آشوب تمرین و آمادگی لازم است.
- جمهوری اسلامی شرایط اسفباری را که در آن بسر می‌برد «دوران تحول» می‌خواند و معتقد است باید با تمام قوا در برابر اعتراضات مردم ایستاد تا این دوران را پشت سر بگذارد.

 در ایران همراه با تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش احتمال از سر گرفته شدن اعتراضات سراسری، نهادهای امنیتی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج نگران از خشم مردم در جلسات و سخنرانی‌ها به حامیان نظام دلگرمی می‌دهند و خود را آماده برخورد می‌کنند. آنها به دنبال «سربازگیری» هستند.

حجت‌الاسلام جعفر رعایتی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گلستان سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در نشست مجمع «استادیاران نظام تربیتی صالحین» با بیان اینکه رهبر انقلاب «امام خامنه‌ای» در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب محکم ایستاده‌ هشدار داد «دشمن در پی استحاله فرهنگی و از بین بردن تفکر انقلابی جوانان ماست و وظیفه ما این است که در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم».

در شهر ساری روز ۲۳ تیرماه گروهی از سرداران و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از مدیران استانی با سیاوش مسلمی فرمانده «سپاه کربلا» جلسه داشتند. در این نشست که مدام حاضرین تاکید می‌کردند «سپاه حافظ انقلاب و ولایت است» مطرح شد که «امروز ضدانقلاب علیه نظام و جمهوری اسلامی بیکار ننشسته و مدام در حال طرح و نقشه علیه انقلاب است و سپاه حافظ انقلاب و ولایت است».

در این نشست عنوان شد «بازنشستگی در سپاه وجود ندارد» و شماری از سرداران و فرماندهان بازنشسته که همچنان فعال‌اند و ارتباط سازمانی خود را حفظ کرده‌اند در مورد همکاری نیروهای بازنشسته‌ برای کمک و تقویت نیروهای انقلابی در سپاه پاسداران و بسیج اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرهنگ دوم ذات‌الله فتحی فرمانده بسیج شهر محمودآباد استان مازندران در یک مصاحبه از آمادگی نیروهای بسیجی برای مقابله با بحران‌ها و آشوب‌ها و برگزاری رزمایش در مقابله با «ناامنی‌ها» خبر داد. به نظر می‌رسد رزمایش و تمرین مقابله با اعتراضات در چند شهر بطور سازمانیافته برگزار می‌شود. در همین ارتباط ویدئویی در شبکه‌های مجازی از تمرین سرکوب توسط بسیجی‌ها در شرق تهران حوالی اتوبان «بابایی» منتشر شده است. آنها اغلب بسیجی‌های شاغل در کارخانه‌ها و تولیدی‌های وابسته به سپاه پاسداران هستند که از روی نیاز و اجبار در ازای دریافت بسته‌های موادغذایی و اندکی پول باتوم و چماق به دست می‌گیرند و مردم را ضرب و جرح می‌کنند.

همچنین در شهر مهاباد در محوطه زندان «مانور ضدشورش» برگزار شده است. معاون فرمانده نیروی انتظامی این شهر گفته «آشوب و درگیری و افرادی که با عناوین مختلف و تحت تأثیر تحریک دیگران سعی دارند نظم عمومی را بر هم بزنند در هر کشوری وجود دارد و لازم است که افراد آموزش دیده در هر شرایطی آمادگی لازم خود را حفظ کنند».

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی تازه پیش‌بینی کرده با سقوط بهای نفت و شیوع کُرونا اوضاع اقتصادی در خاورمیانه به مراتب بدتر خواهد و این وضعیت بی‌ثباتی و شورش‌های اجتماعی در پی خواهد داشت.

تحلیلگران می‌گویند در ایران موج تازه‌ای از اعتراضات در راه است. کارگران نیشکر هفت‌تپه بیش از یک ماه است هر روز در خیابان‌های شوش به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند.

7 Tapeh 1

در ماه‌های اخیر تجمعات صنفی و کارگری در ایران به مراتب بیشتر از گذشته شده است.

7 Tapeh 2

بر همین اساس در چندین شهر ایران طی هفته‌های اخیر گروه‌ها و دسته‌های بسیجی و سپاهی رزمایش امنیتی برگزار کردند. ۱۸ تیرماه حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه «محمد رسول‌الله تهران بزرگ» اعلام کرد بر اساس مصوبه شورای‌عالی امنیت ملّی، بسیج مسئول حفاظت و دفاع از وزارتخانه‌ها و ادارات شده و «تأمین گروه‌های واکنش سریع برای مقابله با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه» در وازرتخانه‌ها و ادارات به بسیج واگذار شده است.

جمهوری اسلامی شرایط اسفباری را که در آن بسر می‌برد «دوران تحول» می‌خواند و معتقد است باید با تمام قوا در برابر اعتراضات مردم ایستاد تا این دوران را پشت سر بگذارد. در همین ارتباط در بخشی از اطلاعیه دادگستری استان آذربایجان غربی که در رابطه با اعدام دو زندانی به اتهام «بمب‌گذاری» در سال ۸۹ اعدام شدند، تاکید شده است که «سیاست قطعی دستگاه قضایی در دوران تحول برخورد قاطع و عبرت آموز با برهم زنندگان امنیت عمومی و افرادی که دستشان به خون پاک هموطنان عزیز آلوده گردیده می‌باشد».

Mahabad

برگزاری مانورهای ضدشورش و سخنرانی‌های انقلابی و تهدید مردم از یکسو و صدور پیاپی و شتاب‌زده حکم اعدام از سوی دیگر دو راهکار جمهوری اسلامی برای هراس‌افکنی و ترساندن مردم است تا شاید با این راهبرد بتواند جلوی اعتراضات عمومی را هرچند موقت بگیرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید