28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

چرا نامدار زنگنه وزیر نفت، با صراحت گفت: «هیچ کشوری حاضر نیست هیچ قراردادی با ما امضا کند»؟

ایران

سخنان شگفت انگیز وزیر نفت حکومت ایران که گفت “هیچ کشور خارجی حاضر نیست درباره هیچ موضوعی با ایران قرارداد ببندد” چنین ارزیابی شد که بیژن نامدار زنگنه، به عنوان یک مقام ارشد حکومتی در ایران، به صراحت تایید می کند که برنامه تحریم های اقتصادی ایالات متحده کاملا موفقیت آمیز بوده و درآمدهای ارز خارجی رژیم ایران رو به صفر می رود.

 زنگنه با این سخنان تایید کرد که ایالات متحده در تلاش خود بسیار موفق بوده است و اکنون هنگام آن است که رژیم تصمیم بگیرد آیا اعلام ورشکستگی کند و یا حاضر شود به دور میز مذاکرات با ایالات متحده باز گردد.

آگاهان سیاسی در تهران گفته اند که حکومت در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده خواهد ماند و تا آن هنگام در برابر دولت پرزیدنت ترامپ ایستادگی خواهد کرد.

احتمال می‌رود که یکی از هدف های زنگنه از بیان این موضوع که “هیچ کشور خارجی حاضر نیست در هیچ موردی با ایران قرارداد امضا کند”، به هدف القای این استدلال بود که در برابر وضع موجود، رژیم ایران چاره‌ای نداشت جز آن که یک قرارداد ۲۵ ساله با چین امضا کند.

او همچنین با این سخنان، توضیح داد که چرا وزارت نفت ناچار شده قرارداد اکتشاف و بهره برداری از حوزه گازی “فرزاد” را به یک شرکت داخلی ایران بسپارد که بعید می نماید تخصصی در این زمینه داشته باشد. این فاز برنامه، در میدان آزادگان جنوبی قرار دارد.

زنگنه گفت که هیچ کمپانی خارجی حاضر به امضای قرارداد با ایران نبود و دولت ناچار گردید اجرای پروژه را به یک شرکت داخلی بسپارد.

وزیر نفت پیشتر نیز گفته بود که رژیم “با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد”.

با این همه، زنگنه بدون آن که وارد جزئیات شود، بخش عمده ای از انتقادهای مردم ایران نسبت به توافق ۲۵ ساله با چین را، بر اساس “شایعات بی اساس” توصیف کرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید