28
یکشنبه, آوریل
يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 Sunday 28 April 2024 19 شوال 1445

در دوره دوم کرونا در ایران، جوان‌ترها و سایر اقشار جامعه در خطر ابتلا قرار گرفته‌اند. © ایرنا

ایران

محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با ابراز نگرانی از اینکه کرونا روزانه به اندازۀ یک هواپیمای مسافربری در کشور قربانی می گیرد، از افزایش موارد ابتلا در میان کودکان و نوجوانان خبر داد. وزارت بهداشت ایران، روز سه شنبه ٣١ تیر، اعلام کرد که ٢٥ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و در شبانه روز گذشته، ٢٦٢٥ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ٢٢٩ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه شنبه ٣١ تیر، اعلام کرد: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد ٢٦٢٥ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ١٩٧٧ نفر از آنها بستری شده اند و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران، به ٢٧٨ هزار و ٨٢٧ مورد رسیده است».

وی افزود: «متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ٢٢٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، جان خود را از دست داده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ١٤ هزار و ٦٣٤ نفر رسیده است».

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: «تا کنون تعداد ٢٤٢ هزار و ٣٥١ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده اند و تعداد ٣٥٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید و بحرانی این بیماری و تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند».

وی افزود: «استانهای مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند».

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید