28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

پرزیدنت ترامپ در واکنش به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران: مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال می‌کنیم

ایران

رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت هفته آینده مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال خواهیم کرد.

 پرزیدنت ترامپ عصر روز شنبه ۲۵ مرداد به وقت آمریکا در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی درباره عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت که ما انتظار چنین رایی را داشتیم و هفته آینده شاهد خواهید بود که مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال خواهیم کرد.

پرزیدنت ترامپ همچنین گفت که «احتمالا» در نشست پیشنهادی ولادیمیر پوتین درباره ایران با حضور اعضای شورای امنیت شرکت نخواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به توقیف چهار کشتی حامل نفت ایران به ونزوئلا اشاره کرد و گفت که رژیم ایران دیگر منابع کافی برای حمایت از تروریسم در اختیار ندارد.

عملکرد مکانیسم ماشه در توافق هسته‌ای به این صورت است که در صورت شکایت هر یک از کشورهای عضو برجام از تخلف یک عضو دیگر، روند رسیدگی به شکایت آغاز می شود و این شکایت در نهایت به شورای امنیت سازمان ملل می رسد. در صورت ارجاع به شورای امنیت، این خطر برای ایران وجود دارد که تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی دوباره بازگردند.

آمریکا بعد از خروج از برجام، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازگرداند، اما تحریم‌های سازمان ملل از زمان توافق هسته‌ای برداشته شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید