28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

وزیر خارجه امارات : بهتر است به جای تهدید کشورها، به فکر مردم گرسنه ایران باشید

ایران

عبدالله بن زاید آل نهیان ، وزیر خارجه امارات نیز در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف، که گفته بود، توافق بین امارات و اسرائیل دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای مسلمان منطقه است، با انتشار بیانیه ای پاسخ تند و کوبنده ای را به او داد و گفت: شما اگر مسلمان هستید راه و رسم حکومت کردن بر ملت را یاد بگیرید ؟!کشوری که جزء پنج کشور ثروتمند جهان می باشد!! نباید ملتش تا کمر در سطل های زباله کمر خم کنند.

 عبدالله بن زاید آل نهیان، در این بیانیه به ظریف یادآوری کرد ‏که یک کشور مسلمان نباید وزیران دزد پرورش بدهد.ثروت ملت خود را به نابودی بکشد و ملت را روزبه روز فقیر تر کند.

ما راه خود را بهتر از شما می دانیم احتیاج به راهنمایی شما نداریم که اگر بخواهیم از شما پیروی کنیم ملتی فقیر و وزیران دزد خواهیم داشت.

وزارت خارجه امارات، در این نامه سخنرانی رئیس‌جمهوری حکومت ایران را غیرقابل قبول و تحریک‌آمیز توصیف کرده و اعلام کرد که پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات در منطقه خلیج به همراه دارد.

وزارت خارجه امارات در این بیانیه آورده است: « طرح روابط امارات با اسرائیل یک دستاورد دیپلماتیک تاریخی، است که موجبات تقویت صلح در خاورمیانه را فراهم آورده و گواهی بر دیپلماسی جسورانه و دیدگاهی است که هر سه رهبر از آن برخوردارند و نشانی از شجاعت و دلیری امارات عربی متحده و اسرائیل در ترسیم روند تازه‌ای است که راه را در برابر امکانات بزرگی در منطقه می‌گشاید.

در پایان این بیانیه آمده است: این سه کشور در حال حاضر با شماری از چالش‌های مشترک روبرو هستند و مستقیماً و به گونه‌ای متبادل از این دستاورد تاریخی، بهره‌مند خواهند شد که امروز متحقق گردید.

وزارت خارجه امارات در ادامه این بیانیه از ایران خواسته است بر اساس کنوانسیون وین، در مقابل مصونیت کادر دیپلماتیک امارات در تهران مسئولیت خود را به یاد داشته باشد.

حکومت ایران دارای کارنامه سیاهی در ارتباط با حمله به سفارت خانه های کشورهای عربی و اروپایی دارد پیشتر نیز مواردی از حمله به سفارتخانه‌های خارجی در تهران، از جمله بریتانیا و عربستان اتفاق افتاده بود.

در ادامه این بیانیه امده است که امارات حمله لفظی مقامات ایران به عادی‌سازی روابط ابوظبی با اسرائیل را غیرقابل قبول، غیرمسئولانه، مداخله‌جویانه و نقض حاکمیت ملی این کشور عنوان کرده است.

پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکومت ایران، نیز روز گذشته با انتقاد شدید الحن و بدور از ادبیات گفتاری به عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل، هشدار داد و گفت: بعد از این نیروهای نظامی رژیم «با محاسبات دیگری» به امارات نگاه خواهند کرد.

او گفت اگر اتفاقی در خلیج فارس بیفتد که «امنیت ملی حکومت اسلامی دچار خدشه» شود، مقصر آن امارات است.

وزارت خارجه امارات در این بیانیه خطاب به رجز خوانی ها و تهدیدات مقامات حکومت ایران نوشته است: روابط امارات و اسرائیل در خدمت صلح منطقه است . بهبود روابط میان کشورها موضوعی مربوط به حاکمیت ملی کشورها است.

امارات سومین کشور عربی و نخستین کشور حوزه خلیج فارس است که با اسرائیل رابطه عادی برقرار می‌کند.روزنامه کیهان وابسته به علی خامنه ای نیز اقدام امارات را “خیانت بزرگ” دانست و نوشته است که اگر تنها یک نتیجه این اقدام داشته باشد، تبدیل این کشور کوچکِ ثروتمندِ به شدت وابسته به امنیت، به “هدفی مشروع و آسان” برای مقاومت خواهد بود.

علی خامنه‌ای، که هرازگاهی و بدون هیچ زمینه‌ و مناسبتی با لحن تند به اسرائیل تاخته تاکنون درباره توافق امارات با اسرائیل سکوت اختیار کرده است.

به نظر می رسد ، حکومت ایران از اجرای این توافق و حضور اسرائیل در کنار کشورهای عربی منطقه به شدت وحشت کرده است و می داند که دیگر در مقابل این اتحاد قادر به سرکوب کشورهای منطقه از طریق نیروهای شبه نظامی خود نمی باشد

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید