19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

ایرباس ماهان در باند فرودگاه «خمینی»؛ تهران زمستان ۱۳۹۷؛ منبع: اینستاگرام ماهان

ایران

-وزارت خزانه‌داری شرکت‌های «دلتا پارت ساپلای» و «پارتیا کارگو» مستقر در امارات متحده عربی را به‌ اتهام پشتیبانی مادی از شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» تحریم کرد.
- یک ایرانی مقیم امارات به نام «امین مهدوی» مالک و کنترل‌کننده شرکت «پارتیا کارگو» نیز تحریم شده است.
-استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: رژیم ایران از ماهان‌ایر به‌عنوان ابزاری برای گسترش بی‌ثباتی در جهان از جمله حمایت از رژیم‌‌های فاسد سوریه و ونزوئلا و نیز گروه‌های تروریست در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.
-دو شرکت «پارتیا کارگو» و «دلتا پارت ساپلای» دائم محموله‌‌هایی شامل قطعات هواپیما از جمله قطعاتی که منشاء آمریکایی دارند را از امارات بطور مستقیم به ماهان‌ایر در تهران و شرکت‌‌های وابسته به ماهان در استانبول ارسال می‌‌کردند.

 دفتر کنترل دارایی‌‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) چهارشنبه ۱۹ اوت (۲۹ امرداد) دو شرکت و یک ایرانی مقیم امارات را به اتهام همکاری با شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» در فهرست تحریم‌‌ها قرار داد.

به گزارش وبسایت وزارت خزانه‌داری شرکت‌های «دلتا پارت ساپلای» و «پارتیا کارگو» مستقر در امارات متحده عربی به‌ اتهام پشتیبانی مادی از شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» تحریم شدند. شرکت ماهان در ترابری و حمل و نقل نیروهای سپاه قدس بازوی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تسلیحات نظامی سپاه پاسداران را پشتیبانی می‌‌کند و در اشاعه تسلیحات کشتار جمعی مشارکت دارد.

همچنین یک ایرانی مقیم امارات به نام «امین مهدوی» مالک و کنترل‌کننده شرکت «پارتیا کارگو» مستقر در امارات تحریم شده است.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته رژیم ایران از ماهان‌ایر به ‌عنوان ابزاری برای گسترش بی‌ثباتی در جهان از جمله حمایت از رژیم‌‌های فاسد سوریه و ونزوئلا و نیز گروه‌های تروریست در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.

وی تاکید کرده آمریکا به اقدامات خود علیه کسانی که به این شرکت هواپیمایی کمک برسانند ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با تحریم این دو شرکت درواقع «ماهان‌ایر» را نقره‌داغ کرد و یکی از اصلی‌‌ترین تامین‌کنندگان قطعات و لوازم یدکی اوریجینال هواپیماهای این شرکت را زیر شناسایی و در فهرست تحریم‌‌ها قرار داد.

دو شرکت «پارتیا کارگو» و «دلتا پارت ساپلای» که در دوبی مستقر هستند به عنوان نماینده حمل و نقل هواپیمایی ماهان‌ایر فعالیت می‌‌‌کنند و دائم محموله‌‌هایی شامل قطعات هواپیما از جمله قطعاتی که منشاء آمریکایی دارند را از امارات بطور مستقیم به ماهان‌ایر در تهران و شرکت‌‌های وابسته به ماهان در استانبول ارسال می‌‌کردند.

این قطعات معمولاً از طریق پروازهای منظم ماهان‌ایر بین دوبی و تهران حمل می‌‌شوند. چندین شرکت هواپیمایی وابسته به قطعاتی هستند که «پارتیا کارگو» آنها را به تهران منتقل می‌‌کرد.

شرکت ماهان‌ایر وابسته به مؤسسه خیریه «مولی الوحدین» از هلدینگ‌‌هایی است که حزب اصلاح‌طلب «کارگزاران سازندگی» آن را اداره می‌کند و شریک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ سوریه است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید