28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

آخرین آمار کورونا در ایران: شمار جان باختگان به مرز ۲۷ هزار تن نزدیک شد

ایران

وزارت بهداشت خبر داد: در شبانه روز گذشته تاکنون (یکشنبه ) ۲۱۱ تن جان باختند و، سه هزار و ۶۵۳ تن دیگر مبتلا شدند

 سیما لاری گفت : از ظهر روز گذشته تا امروز، « ۲۱۱ تن از مبتلایان جان دادند، که ۳۲ تن در مقایسه با روز قبل افزایش نشان می دهد و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۹۵۷ تن رسیده است».

خانم لاری افزود: « در۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۳۶۵۳ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود ۱۳۰ تن از روز قبل بیشتر شده است و در مجموع به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ تن رسیده است.

لاری در ادامه افزود: همچنان ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند. و میزان ابتلا و مرگ و میر کورونا در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است و هم اکنون ۱۱۱۰ نفر در بیمارستانها و مراکز درمانی این استان بستری و ۲۳۵ نفر به علت شرایط بالینی نامطلوب در بخش مراقبت های ویژه هستند.

در ادامه این خبر محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: تهران باید دو هفته قرنطینه شود.

هاشمی در ادامه گفت واقعیت این است که این کشور دچار مشکل نقدینگی و تورم است و دولت مشکل تامین بودجه دارد و هنوز در تولید تجهیزات واگن و اتوبوس خودکفا نشده ایم.

هاشمی در ادامه افزود: به جای فرافکنی و تبدیل معضلات صنفی شهر به رقابت انتخاباتی و سیاسی باید به فکر راه حل برای مشکلات باشیم.

همچنین استانداری تهران دستور تعطیلی مراکز آموزشی، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر، موزه و باغ موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی و نماز جمعه را صادر کرده است.

طی هفته‌های گذشته، خصوصا بعد از عزاداری‌های محرم شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ایران به شدت افزایش داشته است.

آمارهای وزارت بهداشت درباره کورونا در ایران در طول ماه‌های گذشته همیشه محل تردید بوده است. پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تعداد قربانیان را احتمالا دو برابر و تعداد مبتلایان را بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرده بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید