29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

پیاده روی اربعین © DR

ایران

ستاد مرکزی اربعین در ایران، روز یکشنبه ١٣ مهر، اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود شیوع ویروس کرونا در کشور، اعزام موکب های ایرانی به عراق کاملاً منتفی است. فرماندۀ مرزبانی نیروی انتظامی کشور نیز با اشاره به عدم آمادگی عراق در پذیرش زائران، تأکید کرد که نصب موکب، پیاده روی و هرگونه تردد زائران در مرزهای چهارگانه ممنوع است و مرز ایران و عراق بسته خواهد بود.

 ستاد مرکزی اربعین، روز یکشنبه ۱۳ مهر، با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن رد امکان هرگونه اعزام موکب‌های ایرانی به عراق، اعلام کرد: «با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعین، بدین وسیله تأکید می‌شود با توجه به شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولان عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است».

همچنین در این اطلاعیه آمده است: «در جهت بهره‌گیری از کمک‌ها و نذورات عام مردم، مقرر شده است که کمیتۀ مشارکت‌های مردمی این ستاد، بر حسب نیازهای فعلی جامعه، این کمک‌ها و نذورات عام جمع آوری شده را در قالب کمک‌هایی در مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع کند که سازوکار اجرای این امر توسط کمیته مذکور به اطلاع موکب‌داران خواهدرسید».

از سوی دیگر، سردار احمد علی گودرزی فرماندۀ مرزبانی نیروی انتظامی (ناجا)، با بیان این مطلب که کشور عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارد گفت: «بر همین اساس، تجمع دسته‌جات و هیئت های عزاداری، پیاده‌روی و حتی نصب موکب در جوار مرزها ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی تردد به سمت کشور عراق میسر نیست و مرزها بسته خواهد بود».

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، در خصوص آخرین وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه‌ ‌با کشور عراق‌، تصریح کرد: «در سال جاری با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در جهان، پیاده روی اربعین که هرسال میلیون‌ها زائر را جذب خود می‌کند، برگزار نمی‌شود».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید