29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

آخرین آمار کورونا در ایران : آمار مبتلایان ۶۰۰هزارتن گذشت

ایران

وزارت بهداشت اعلام کرد: در۲۴ ساعت گذشته تاکنون (آدینه)، ۳۹۹ تن جان باختند و ۸۰۱۱ تن دیگر مبتلا شدند.

 سیما لاری گفت : در شبانه روز گذشته تاکنون « ۳۹۹ تن از مبتلایان جان دادند، که حدود ۳۴ تن از روز قبل بیشتر شده است و آمار جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۴۷۸ تن رسیده است.

او افزود: « از ظهر روز گذشته تا امروز، ۸۰۱۱ تن دیگر به کورونا مبتلا شدند که حدود ۲۸۲ تن از روز قبل بیشتر شده است و در مجموع به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ تن رسیده است».

لاری گفت: ۵۰۵۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و حالشان بسیار وخیم است .

در ادامه این خبر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز خبرداد که «وضعیت استان یزد در زمینه ابتلا به کورونا در صدر فهرست بروز این بیماری قرار دارد

ایرج حریرچی، هشدار داد: »«منحنی میزان موارد بستری در استان یزد تقریبا به خط عمودی رسیده که این مسئله به شدت خطرناک است».

او افزود که اگر کنترل مناسبی انجام نگیرد تا دو یا سه هفته آینده احتمال افزایش مرگ و میر در استان وجود دارد.

حریرچی کاهش استفاده از ماسک را دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در یزد دانست و گفت: ۶۰ درصد از مردم یزد از ماسک استفاده می کنند که این میزان با هم با میزان کف مطلوب یعنی ۸۰ درصد و میزان مطلوب یعنی ۹۵ درصد فاصله زیادی دارد.

استاندار یزد نیز به دنبال مخالفت نماینده خامنه‌ای در یزد، مراکز مذهبی و مساجد را از فهرست تعطیلی خارج کرد و با پرپایی نمازهای جماعت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موافقت کرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید