20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

همزمان با کشته شدن مهرداد سپهری، محسن مین‌باشی، جوان اسفراینی، نیز با تیراندازی نیروی انتظامی به قتل رسید

ایران

علی خامنه ای گفته بود که اگر حکومت بیش از این متزلزل شود فرمان آتش به اختیار خواهد داد . در هفته های اخیر می بینیم که این فرمان آتش به اختیار خطاب به نیروهای انتظامی رژیم صادر شده و با نزدیک شدن به سالروز اعتراضات آبان ۹۸ هر روز بر دامنه تجاوز و شکنجه در ملا عام علیه افراد می افزایند

 در شبکه های اجتماعی گزارشی از درگیری و مرگ یک شهروند ۳۷ ساله در اسفراین خراسان به علت تیراندازی و ضرب و جرح از سوی نیروی انتظامی منتشر شده که با واکنش زیادی روبرو شده است. در این فیلم نشان می دهد که چند مامور انتظامی در یکی از خیابان‌های اسفراین، در حال کتک زدن یک جوان هستند و فردی در این ویدیو دو بار تکرار می‌کند که پلیس این شهروند را هدف گلوله خود قرار داده است.

همزمان مجتبی زارع،‌ دادستان نظامی خراسان شمالی، نیز با تایید این حادثه گفت: «روز گذشته،‌ اولیای دم این جوان با حضور در دادسرای نظامی خراسان شمالی شکایتی با عنوان تیراندازی منجر به قتل مطرح کردند».

دادستان نظامی خراسان شمالی گفته است که پزشکی قانونی و ضابطان قضایی در حال بررسی محل درگیری،‌ فیلم‌های دوربین مداربسته،‌ اظهارات شهود و نحوه مرگ این شهروند جوان هستند.

در فیلمی از مشهد، نیز مامور پلیس، مرد جوانی به نام مهرداد سپهری را که بازداشت شده و دست‌بسته‌است، با شوکر الکترونیکی و به صورت او مدام اسپری فلفل می زند. پزشک قانونی تایید کرده است که او او با اسپری فلفل پلیس جان‌باخته است

یک روز پس از انتشار این خبر آخوند ابراهیم رئیسی، نیز در واکنش به کشته شدن مهرداد سپهری، در مشهد گفته است که یک‌ اتفاق کوچک نباید پلیس را تضعیف کند!

این مقام‌ارشد قضایی افزوده: «باید مراقب تحرکات دشمن باشیم که می‌خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش کند».

همزمان با هفته نیروی انتظامی و سالگرد اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۱۳۹۸ که منجر به کشته‌شدن صدها شهروند و بازداشت بیش از ۱۰ هزار معترض شد، کشته شدن این دو شهروند در اسفراین و مشهد در رسانه‌های اجتماعی با واکنش گسترده مواجه شده است.

کاربران توییتر نیز با داغ‌ کردن هشتگ‌هایی، قتل شهروندان از سوی پلیس و همچنین پیش از آن آزار جنسی دختر آبادانی از سوی مامور حراست پالایشگاه را با شکنجه و مرگ جورج فلوید،‌ آمریکایی آفریقایی‌تبار،‌ از سوی مامور پلیس در مینه‌سوتا مقایسه می‌کنند

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید