20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

روحانی: دولت بایدن در برابر تصمیمات حکومت ایران تسلیم خواهد شد

ایران

حسن روحانی، در مراسم افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان گفت که نتیجه انتخابات آمریکا امشب یا فردا مشخص می شود اما «مهم نیست» که چه کسی رییس‌ جمهوری خواهد شد.

 او در ادامه افزود: «آقایی که در کاخ سفید بود، در دوران کورونا بی رحمانه تحریم و جنگ را تشدید کرد. آنها به هیچ اصول انسانی ، حقوق بشری و قوانین بین‌المللی پایبند نبودند ولی مطمئنم ملت ما در نهایت پیروز می‌شود ». روحانی ازفعل گذشته بود خطاب به پرزیدنت ترامپ استفاده کرد اما در عین حال گفت که نتیجه انتخابات آمریکا برای حکومت اسلامی مهم نیست.

روحانی گفت: اینکه نتیجه انتخابات آمریکا تا امشب و فردا مشخص شود و چه کسی رئیس‌جمهوری می‌شود، مهم نیست و دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد و آن‌ها راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، فشار افکار عمومی و مقاومت این ملت بزرگ کوتاه بیایند.

اما در عین حال اعتراف کرد که فشار وارد شده بر دولت او و مردم در سه سال گذشته «در تاریخ ایران بی سابقه بوده است».

روحانی با اشاره به افتتاح چندین طرح در آینده گفت که با وجود تحریم و اینکه «یک دولت تروریست» در آمریکا سر کار بود دولت ایران توانسته «قدم‌های بزرگ» بردارد. این در حالی که ایران در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد .

علی خامنه‌ای، نیز دو روز پیش گفته بود: «این که چه کسی رییس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی‌گذارد و رفت‌وآمد اشخاص در آن تاثیری ندارد».

برخی از چهره‌های سیاسی در ایران از جمله علی مطهری، نایب رییس سابق مجلس، نیز در ارتباط با تاثیر احتمال پیروزی جو بایدن بر وضعیت ایران گفته اند که پیروزی بایدن باعث امیدوار شدن مردم به وضعیت اقتصادی و افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد شد.

او تاکید کرده بود که با افزایش مشارکت در این انتخابات «تندروها رای نمی‌آورند و فرد معتدلی رای می‌آورد».

همچنین عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، نیز گفته بود: «تنها تفاوت ترامپ با آنها این است که زبان ترامپ، قدرت سخت و روش نظامی است اما دموکرات‌ها با قدرت نرم و سیاست خاص خود با ایران رو در رو خواهند شد».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید