23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

مردم ایران و سران جمهوری اسلامی در سراب انتخابات آمریکا

ایران

منابع ثروت در کشورهای ثروتمند جهان سوم از جمله کشور ایران در نظر قدرت‌های جهانی چه غربی و چه شرقی، «مال مفت» به حساب می‌آیند و آنان برای تصاحب و تسلط بر این منابع ثروت در جدال با یکدیگر حتا تا پای جنگ هم پیش می‌روند. مردم به فقر و محنت گرفتار شده ایران که صاحبان کشور و منابع ثروت آن هستند، از ثروت سرشار کشور بی‌بهره مانده و حکومت غیرایرانی و فاسد آخوندی با همدستی چین و روسیه با وقاحت و بی‌شرمی‌ و ناجوانمردانه مشغول غارت و تاراج ثروت و سرمایه‌های کشورند که در نگاه چین و روسیه «مال مفت» و در نظر ملایان (غنیمت) به‌شمار می‌رود.

 چرا آمریکا که در دهه‌های گذشته در جابجایی قدرت و حکومت در هر کشوری که اراده می‌کرد، چه از طریق کودتا، جنگ، به راه‌انداختن شورش و یا تهدید، موفق بود اکنون بیش از چهار دهه است در تقابل با حکومت جمهوری اسلامی که با کشتار و تهدید و شکنجه، ملت ایران را به گروگان گرفته و همچنین با رفتارهای تروریستی جوّ ناامنی در منطقه و جهان ایجاد کرده و با اینکه دست‌های این رژیم منفور آغشته به خون سربازان و نظامیان آمریکایی در منطقه و خاصه در کشور عراق می‌باشد با وجود این آمریکا تمایلی به حذف و یا نابودی حکومت ملایان ندارد؟!

علت و عامل اصلی این وضعیت نکبت‌بار که ملت ایران دهه‌ها و شاید قرن‌هاست با آن دست به گریبان است خود مردم هستند چرا که هیچگاه به ارزش انسانی خویش پی نبرده‌اند و برای کرامت انسانی خود و دیگران ارزش قائل نبوده‌اند و در مقابل ظالم و ستمگر بیشتر راه تسلیم شدن را برگزیده‌اند و بجای ایثار و فداکاری برای نجات خود از بند دیکتاتورها و حاکمان جبار، همواره با بی‌عملی، به امیدهای واهی دل بسته‌اند و یا به موهومات و خرافات مذهبی پناه برده‌اند.

آمریکا هیچگاه در کشور سوییس و یا کشورهای پادشاهی شمال اروپا (کشورهای اسکاندیناوی) نمی‌تواند کودتا، شورش و یا انقلاب به راه بیندازد چون مردمان این سرزمین‌ها به درجه‌ای از رشد و تعالی معنوی، فکری و انسانی رسیده‌اند که آزادی و دمکراسی و احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی و قانونمندی نزد مردمان و سیاستمداران این سرزمین‌ها دارای اهمیت والا و جزیی از زندگی آنان شده. این طرز تفکر و این شیوه زندگی می‌تواند الگو و سرمشقی برای ملت ایران باشد.

مردم ایران چاره‌ای جز پالایش افکار و رفتار خود ندارند چرا که عارضه و پدیده خودکم‌بینی و فرار از واقعیت‌ها و دلبستگی مفرط به امیدهای واهی و نیز اصرار در پذیرش موهومات و خرافات مذهبی قرن‌هاست روح و روان ملت ایران را به اسارت خود در آورده است.

یک نمونه زنده و آشکار در این مورد این است که در قرن بیست و یکم و عصر شکوفایی دانش و تکنولوژی، هنوز هم مردم ایران از هر گروه و طبقه و قومی، از فقیر و غنی گرفته تا کارگر و کارمند، دانش‌آموز و معلم، دانشجو و استاد دانشگاه تا وزیر و وکیل در ایام محرم به خود‌زنی و تحقیر شأن و منزلت انسانی خود می‌پردازند (سینه‌زنی، زنجیرزنی و قمه‌زنی) که این نشان از جاهلیت و تحجر مردم دارد و یک سند زنده برای کارتل‌ها و قدرت‌های جهانیست که این ملت را تا سال‌ها و شاید قرن‌های آینده نیز می‌توان دوشید و تحت کنترل خود نگاه داشت.

ملت ایران در کویر ناامیدی، سراب انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ را می‌بینند که وی با انتخاب شدن مجدد پوز حکومت ملایان را خواهد زد و ناجی بزرگ مردم ایران از شرّ حکومت ملایان خواهد شد. سران جمهوری اسلامی نیز سراب پیروزی جو بایدن و سرازیر شدن میلیاردها دلار پول به خزانه دولت و جیب‌ها و حساب‌های بانکی خود را می‌بینند.

مردم ایران باید بعد از گذشت چهار دهه به این واقعیت پی برده باشند که آمریکا و اروپا که والدین جمهوری اسلامی هستند خواهان حذف فرزند خلف خود نیستند و نه حتا روسیه و چین که با حرص و ولع مشغول مکیدن شیرازه کشور و مردم ایران هستند حاضرند به راحتی این مرغ تخم طلا را از دست بدهند.

چه بسا زد و بندها و ملاقات‌ها و نشست‌های زیادی در رابطه با سازش و تفاهم میان جمهوری اسلامی و آمریکا در پشت درهای بسته بین نمایندگان جمهوری اسلامی و نمایندگان کشورهای قدرتمند غرب و شرق و آمریکا در جریان است، هرچند این کشورها این دیدارها و گفتگوها را حاشا می‌کنند.

نتیجه انتخابات آمریکا هر چه باشد حکومت ملایان خود را برای مذاکره با پیروز این انتخابات آماده کرده است. آرزو و تمایل رژیم اسلامی پیروزی بایدن است زیرا او سر کیسه را راحت‌تر و سریع‌تر شل خواهد کرد. در صورت پیروزی ترامپ نیز ملایان به معامله بزرگ با وی تن خواهند داد و باید انتظار داشت دامنه نفوذ روسیه و چین در ایران در صورت معامله و تفاهم رژیم با آمریکا بسیار تقلیل یابد.

ملایان و سران جمهوری اسلامی از جانب قدرت‌های خارجی و آمریکا آسوده هستند و اطمینان خاطر دارند تهدیدی جدی از جانب آنان برای سرنگونی نظام وجود ندارد و تنها خطر جدی و پر قدرت در مقابل نظام اسلامی، مردم عاصی و گرسنه‌ی ایران و گرفتار در فقر و تنگدستی هستند.

ملت بزرگ ایران اگر اراده کند و فریب حکومت و شانتاژهای سیاسی و خبری را نخورد، با اتحاد و ازخودگذشتگی و ایمان به قدرت خود می‌تواند به عمر حکومت دست نشانده و دزد و جنایتکار آخوندی پایان دهد و یک شست بزرگ نثار حامیان و اربابان جمهوری اسلامی کند.

نوشته جمشید عنبرستانی؛ برگرفته از کیهان لندن

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید