25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

سپاه پاسداران یک کشتی تجاری رنگ‌شده را به نام ناو جدید جنگی معرفی کرد

ایران

یک سایت نظامی به نام  که در زمینه مسائل نظامی فعالیت می‌کند، در گزارشی تبلیغات سپاه پاسداران را در باره ناو جدید جنگی به نام “اقیانوس‌پیمای شهید رودکی ” اغراق‌شده خواند و نوشت که این ناو در واقع «یک ناو تجاری تبدیل شده به یک پایگاه عملیاتی پیشرفته» است.

 این سایت با این حال نوشت که پشت هیاهوهای خبری درباره این ناو، پیامدهای جدی بالقوه‌ای وجود دارد و سپاه پاسداران به ویژه به دنبال افزایش قدرت خود در سرزمین‌ها و آب‌های فرامرزی ایران است.

این سایت همچنین به انبوه تجهیزات نظامی مستقر روی عرشه این ناو از جمله قایق‌ها، سیستم‌های پرتاب موشک، بالگرد و پهپاد ها اشاره کرده و نوشته که این حجم از تسلیحات چشمگیر است، اما چندین سیستم فقط برای نمایش روی این کشتی قرار داده شده بودند.

منابع مختلف نظامی، دو روز پس از اعلام خبر پیوستن «ناو جنگی اقیانوس‌پیمای شهید رودکی» به نیروی دریایی سپاه پاسداران، اعلام کرده‌اند که این ناو در واقع یک کشتی تجاری رنگ‌شده است.

مراسم پیوستن این ناو با حضور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار و اعلام شد که قرار است «با پیوستن این شناور سنگین، ماموریت سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز» شود.

سپاه پاسداران، نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ناو رودکی امنیت خطوط حمل و نقل دریایی ایران را افزایش خواهد داد».

جرمی بینی از هفته‌نامه دفاعی جینز در لندن، نیز در حساب توییتری خود نوشت که ناو جدید سپاه یک کشتی رول آن ایتالیایی با نام Galaxy F است که در سال ۱۹۹۲ ساخته شده و به تازگی به قیمت ۲.۷۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شد.

او در ادامه افزود: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد این کشتی در ماه ژوئیه گذشته وقتی در حوضچه خشک در ایران بود هنوز رنگ زرد خود را داشت.

این کارشناس نظامی گفت که یکی از مشکلات به کارگیری این مدل کشتی برای بهره‌برداری نظامی این است که خودروها و قایق‌ها نمی‌توانند بین عرشه‌ها بدون تختگاه شیب‌دار جابه‌جا شوند.

همزمان، ناخدا محمد فارسی، در سایت شورای مدیریت گذار، در مطلبی با عنوان «ناو شهید رودکی که به نیروی دریایی سپاه تحویل داده شده، تنها مسخره‌ای بیش نیست».

او نوشت: «با احتمال بسیار سپاهیان با هزینه بسیار بالایی توانسته باشند تغییراتی در یک کشتی تجارتی، آن را با عنوان ناو جنگی بخورد مردم ایران بدهند».

ناخدا محمد فارسی، در ادامه نوشته است: «این کشتی می‌تواند در آبهای بین‌المللی تردد نماید ولی نمی‌توان آن را ناو جنگی دانست.»

پیشتر نیز سپاه پاسداران ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی را ساخته بود که با تمسخر نیروی دریایی آمریکا مواجه شد.

پیشتر نیز پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران از یک دستگاه «کرونا یاب» رونمایی کرده و ادعا کرد که این دستگاه می‌تواند «در عرض ۵ ثانیه» ویروس کورونا را شناسایی کند.

همزمان با این ادعای سلامی، انجمن فیزیک ایران،اقدام اخیر سپاه پاسداران مبنی بر ساخت دستگاهی به نام ویروس‌یاب مستعان با استفاده از ویروس دو قطبی برای کشف کرونا را باور ناپذیر و در حد داستان‌های علمی و تخیلی، دانست.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید