26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

علم الهدی: «باید ترور مخالفان رژیم در خارج از ایران نیز از سر گرفته شود»

ایران

آخوند احمد علم الهدی در خطبه جمعه در مشهد خواستار آن شد که ماموران اطلاعاتی و عملیاتی رژیم یاران، رشته ترورهای مخالفان رژیم در خارج از کشور را نیز از سر بگیرند.

 امام جمعه مشهد و از نزدیکان علی خامنه ای ، با اشاره به انتقادهای مطرح شده‌ درباره روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، گفت: نیروهای امنیتی ایران «مگر نمی‌توانستند در همان‌جایی که او را دستگیر کردند، با یک ترور کور او را از بین ببرند؟»

آخوند علم‌الهدی، توضیح نداد که آیا در موارد دیگری ماموران امنیتی اقدام به “ترور کور” مخالفان حکومت کرده‌اند ولی ضمن دفاع از اعدام روح الله زم، انتقادات کشورهای اروپایی در این زمینه را رد کرد و این کشورها را “جانوران درنده”خواند.

امام جمعه مشهد همچنین با دفاع از ربودن روح الله زم، این اقدام را نشانه “اقتدار و قدرت” حکومت ایران توصیف کرد.

روح الله زم که در فرانسه پناهنده بود مهرماه سال گذشته به توطئه سپاه پاسداران به عراق دعوت و در آنجا توسط سپاه قدس و نیروهای حشد الشعبی به ایران برگردانده شد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران هشت روز پیش روح‌الله زم را بدون اطلاع به وکیل و خانواده اش اعدام کردند. ربودن، پخش اعترافات اجباری، روند غیرشفاف دادگاه و اعدام روح الله زم واکنش های جهانی گسترده‌ای در پی داشته است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی و مدنی آن را محکوم کردند.

سازمان ملل نیز با انتشار قطعنامه اجرای حکم اعدام روح الله زم را بدون اطلاع قبلی خانواده یا وکیل وی محکوم کرد.

میچل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز از اقدام ایران در اعدام روح الله زم روزنامه‌نگار مخالف رژیم ابراز شوک‌زدگی کرده و از تهران خواست تا متوسل شدن “فزاینده و نگران کننده” این رژیم به مجازات اعدام را متوقف سازد.

او در ادامه گفته بود: محکومیت زم به اعدام و اجرای حکم اعدام با چوبه دار نشانه‌ اعترافات اجباری است که تحت شکنجه از او گرفته شده و توسط رسانه‌های دولتی پخش شده تا به عنوانی اساسی برای محکومیت شخص به کار رود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید