18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران نوشت: علت اصلی اعدام روح الله زم جلوگیری از افشاگری ها علیه ارکان نظام و بروز اعتراضات بود

ایران

هفته‌نامه صبح صادق، ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران با انتشار یادداشتی ضمن دفاع از اقدام نیروهای اطلاعاتی سپاه قدس در ربودن و اعدام روح‌الله زم، تاکید کرد که زم و کانال آمدنیوز با شعار “آگاهی، مبارزه و دموکراسی” و بهره‌گیری از رویکرد افشاگری علیه مسئولان و ارکان نظام، درصدد ایجاد شکاف بین توده‌های مردم و حاکمیت بود و زمینه بروز اعتراضات را فراهم می‌کرد.

 روح‌الله زم که در فرانسه اقامت داشت مهر ماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در عراق ربوده شد و پس از تحمل حبس در زندان های حکومت در ۲۲ آذر ۹۹ درحالی اعدام شد که در دادگاه از داشتن وکیل انتخابی و دسترسی به دادرسی عادلانه محروم بود و به گفته پدرش به او حتی فرصت اطلاع از تایید حکم و درخواست اعاده دادرسی نیز داده نشد.

هفته‌نامه صبح صادق، چند روز بعد از اعدام زم از عملیات ربودن روح‌الله زم به عنوان “یکی از شاهکارهای اطلاعاتی تاریخ چهل ساله، حکومت اسلامی ” نام برد .

این نشریه در ادامه نوشت: زم با «طراحی و تولید شایعات تکان‌دهنده علیه ارکان کشور بدون رعایت هیچ خط قرمزی در اندک زمانی توانست به تریبون اصلی جبهه رسانه‌ای مخالفان رژیم و حکومت بدل شده و هزینه‌های زیادی را به کشور و ملت‌ تحمیل کند ».

هفته‌نامه صبح صادق، جرم اصلی روح‌الله زم را فراهم کردن زمینه اعتراضات عنوان کرده و از او به عنوان «لیدر اعتراضات دی ماه۹۶ نام برده است اما به اعتراضات گسترده و سراسری آبان۹۸ اشاره نکرده که سه ماه قبل از آن زم ربوده و بازداشت شده بود».

نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران افزود که روح‌الله زم «به لطف تخصص خود در حوزه رسانه و جنگ روانی و تکیه بر تکنیک شایعه‌پراکنی در طول دوران فعالیت آمدنیوز به مثابه مغز متفکر این رسانه مخالف جمهوری اسلامی عمل می‌کرد».

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران در ادامه به «وجود عناصر نفوذی در نهادهای حکومتی »اشاره و تاکید کرد به اینکه «عناصر نفوذی و خود فروخته زیادی در داخل و خارج کشور در جمع‌آوری اطلاعات و طراحی و اجرای جنگ روانی به آمدنیوز کمک می کردند».

این نشریه در ادامه با تهدید خبرنگاران و مجریان و گویندگان مخالفان حکومت در رسانه های خارج از ایران گفت: فعالیت این افراد «می‌توانند در آینده به خلق آمدنیوزهای جدید با تکیه بر همین افراد خود فروخته و نفوذی منجر شود و بار دیگر زحمت شکار آنها به دوش سپاه پاسداران بیفتد ».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید