28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

سام رجبی با نوید افکاری بر سکوی قهرمانی جودو جهان: گردن نوید نیز برازنده‌ی مدال بود نه طناب دار!

ایران

- سام رجبی: این مدال‌ها باید دور گردن نوید انداخته می‌شد، نه طناب داری که باید از قانون بشریت حذف شود. خانواده شریف نوید! این مدال‌های ناقابل پیشکش شما، ایرانمان و آزادی آن. ننگ بر جمهوری اسلامی، ننگ بر تمام ماله‌کشانی که باعث استمرار این رژیم سراسر فاسدند.
- یک روز پیش از آنکه سام رجبی به مقام قهرمانی جهان در رشته جوجیتسو برسد، خبری درباره زیر فشار قرار گرفتن خانواده نوید افکاری برای جلوگیری از نصب سنگ بر مزار او و بازداشت چند ساعته پدر و برادرش منتشر شد.

 سام رجبی جودوکار پیشین تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جودو جهان با تصویر نوید بر سکوی قهرمانی ایستاد. او هنگام دریافت مدال تی‌شرتی را که تصویر نوید افکاری بر روی آن بود بالا گرفت و به جهانیان نشان داد.

سام رجبی همچنین مدال‌های خود را به خانواده نوید افکاری، ایران و آزادی کشور تقدیم کرده و گفته که گردن نوید جای مدال بود و نه طناب‌داری که باید از قوانین بشریت حذف شود.

تازه‌ترین مسابقات جهانی رشته جوجیتسو روز جمعه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹ برابر با ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ در اورلاندو آمریکا برگزار شد و سام رجبی عضو پیشین تیم ملی جودو ایران در این رقابت‌ها به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد.

سام رجبی با در دست داشتن تی‌شرتی که تصویر نوید افکاری روی آن بود، برای گرفتن مدال طلا بر سکوی قهرمانی جهان رفت. سام رجبی ساعاتی بعد در صفحه توئیتر خود نوشت: «من امروز به عنوان یکى از اعضاى کمپین «اتحاد برای نوید» براى نوید جنگیدم و قهرمان جهان شدم. راه نوید ادامه دارد. نویدها جوانه می‌زنند و رشد می‌کنند تا روز آزادی. ما ورزشکاران راه او را ادامه خواهیم داد.»

Sam 1

سام رجبی همچنین در توئیت دیگری با انتشار تصویری از خود در حالی که تی‌شرتی با تصویر نوید افکاری را بر تن داشت و مدال‌های خود را به گردن آویخته بود، نوشت: «این مدال‌ها باید دور گردن نوید انداخته می‌شد، نه طناب داری که باید از قانون بشریت حذف شود. خانواده شریف نوید! این مدال‌های ناقابل پیشکش شما، ایرانمان و آزادی آن. ننگ بر جمهوری اسلامی، ننگ بر تمام ماله‌کشانی که باعث استمرار این رژیم سراسر فاسدند.»

Sam 2

سام (احسان) رجبی عضو پیشین تیم ملی جودو ایران است. او در سال ۱۳۸۸ در مسابقات آسیایی جودو به مدال برنز دست یافت که تنها موفقیت تیم ملی جودو ایران در این دوره از رقابت‌ها بود.

سام رجبی در سال ۱۳۸۹ پس از آنکه از تیم ملی جودو ایران کنار گذاشته شد به آمریکا مهاجرت کرد و تا کنون ۲ مدال طلا در رقابت‌های بی‌جی‌جی‌پرو کالیفرنیا و مدال طلای جهانی جوجیتسو و نقره گرند اسلم آمریکا را به دست آورده است.

پس از آنکه نوید افکاری از معترضان اعتراضات سال ۹۷ در ایران در دادگاه به اعدام محکوم شد، کمپین‌های مختلفی برای دفاع وی آغاز به کار کرد که سام رجبی از جمله اعضای فعال آنها بود. پس از اعدام نوید افکاری نیز کمپین «اتحاد برای نوید» در شبکه‌های اجتماعی فعال شد تا در کنار دیگر موارد نقض حقوق بشر و کشتن و اعدام جوانان ایران به جرم آزادیخواهی، به دادخواهی برای وی ادامه دهد.

در حالی که وکلا روند دادرسی پرونده نوید افکاری را غیرعادلانه و غیرقانونی اعلام کرده و گفتند که اعترافات او زیر فشار و شکنجه بوده است و با وجود اعتراضات گسترده‌ی داخلی و خارجی از جمله در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به صدور حکم اعدام علیه وی، جمهوری اسلامی اما نوید افکاری را سحرگاه شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام کرد.

یک روز پیش از آنکه سام رجبی به مقام قهرمانی جهان در رشته جوجیتسو برسد، خبری درباره زیر فشار قرار گرفتن خانواده نوید افکاری برای جلوگیری از نصب سنگ بر مزار او و بازداشت چند ساعته پدر و برادرش در روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه منتشر شد.

Sam 3

یک منبع آگاه گفته بود که «خانواده افکاری در این مدت تحت فشار بوده‌اند تا روی قبر نوید افکاری سنگ مزار نگذارند و امروز پدر و برادر نوید در حال تمیز کردن و آماده‌سازی مزار نوید برای نصب سنگ قبر بودند که بازداشت شدند.»

وحید و حبیب، دیگر برادران نوید افکاری با گذشت بیش از ۳ ماه از اعدام او، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و نسبت به سلامت جسمی و روحی و روانی آنان نگرانی‌های جدی وجود دارد.

دادگاه انقلاب شیراز وحید افکاری را به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین حبیب افکاری را به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید