26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

ایران، به گروه تروریستی حماس پول و اسلحه می رساند، ولی فلسطینیان تصویر سلیمانی را پایین کشیدند

ایران

رسانه های وابسته به رژیم، در حکومت اسلامی، خبر برگزاری رزمایش مشترک حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین را که عکس بزرگ قاسم سلیمانی زینت بخش آن بود انتشار دادند، ولی این خبر را که گروه هایی از مردم غزه به این بیلبوردها هجوم بردند و تصویر بزرگ سلیمانی را پایین آورده و به آتش کشیدند، کاملا نادیده گرفتند.

گروه حماس، دو روز پیش، یک نمایش نظامی زیر عنوان “رزمایش مقاومت علیه اسرائیل” برگزار کرد که برای نخستین بار تصاویر بزرگ قاسم سلیمانی نیز روی بیلبوردها در مرکز شهر غزه نصب شده بود. ولی ساعاتی بعد، مردم خشمگین این تصاویر را پایین کشیدند و در میان فریادهای الله اکبر آن ها را آتش زدند.

این رفتار نشان می دهد که رژیم ایران، با وجود همه کمک های مالی و تسلیحاتی دو دهه اخیر به گروه تروریستی حماس، از حمایت چندانی در میان فلسطینیان برخوردار نیست

در این سال ها رژیم ایران از طریق تونل هایی که بین غزه و شبه جزیره سینا حفر شده بود مقادیر عظیمی جنگ افزار و وسایل تولید آن، و همچنین پول نقد برای سازمان های ترور در غزه فرستاد، ولی هرگز مردم غزه هیچ نوع قدردانی را نسبت به رژیم ایران به عمل نیاورده و حتی برعکس، پرچم رژیم و تصاویر قاسم سلیمانی را به آتش کشیده اند.

چند سال پیش، هنگامی که یک گروه اسلامی ترکیه، با حمایت رجب طیب اردوغان کشتی ماوی مرمره را به سوی آب های ساحلی اسرائیل فرستاد تا محاصره دریایی غزه را در هم شکند، سراسر نوار غزه با پرچم ترکیه تزئین گردید، ولی هرگز پرچم رژیم ایران به علامت سپاسگزاری، در غزه به اهتزاز در نیامده است.

حکومت ایران که می داند گروه تروریستی حماس، یک نهاد سنی مذهب است که در مکتب “اخوان المسلمین” مصر ریشه دارد، سازمان جداگانه ای را به نام “جهاد اسلامی آزادی فلسطین” برپا کرد که همچنان فعال است، ولی با وجود میلیون ها دلار بودجه ای که هر سال از ایران دریافت می کند، از پشتیبانی چندانی در بین فلسطینیان غزه برخوردار نیست.

با این همه، حماس که همچنان مبالغ کلانی از رژیم ایران دریافت می کند، این بار زیر فشار حکومت ایران که به تبلیغات گسترده در آستانه سال مرگ قاسم سلیمانی ادامه می دهد، حماس نیز ناچار شد یک نمایش نظامی زیر انام “رزمایش بزرگ” در غزه برگزار کند که برای نخستین بار، حماس آن را با همکاری جهاد اسلامی برگزار کرد.

گزارش تلویزیون ایران اینترنشنال از پاره کردن بنر قاسم سلمیانی در غزه و دیدگاه فلسطینیان در مورد جمهوری اسلامی:

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید