23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

ظریف ادعا کرد که اسرائیل توطئه کرده که آمریکا را با ایران به جنگ بکشاند. اسرائیل: یاوه سرایی

ایران

محمد جواد ظریف در آخرین پیام توییتری خود ادعا کرد که ممکن است اسرائیل به عملیات تروریستی در عراق دست بزند و گناه آن را به گردن حکومت ایران بیاندازد، تا ارتش ایالات متحده را به جنگ با ایران بکشاند.

 آشنایان امور در اسرائیل، امروز (یکشنبه) ارزیابی کردند که این ادعای کودکانه، نشان می دهد که در بخش دیپلماتیک حکومت ایران این نگرانی شدید وجود دارد که عوامل خودسر در میان گروه های مزدور حکومت ایران در عراق و یا شاخه ای از سپاه پاسداران، به طور خودسر به بهانه انتقام گیری در سالمرگ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به حملاتی علیه سربازان و یا دیپلمات های آمریکایی دست بزنند که موجب کشته شدن شماری از آمریکاییان گردد و دولت واشنگتن را وادار به ابراز واکنش کند.

در واکنش به این ادعای فریبکارانه، یکی از وزیران ارشد کابینه اسرائیل، دکتر یوال اشتاینیتس آن را “یاوه سرائی” نامید و گفت خیالپردازی های ظریف، هیچ ارتباطی با واقعیات ندارد

در ارزیابی درباره هدف ظریف از مطرح ساختن این ادعا، گفته شده که وقوع چنین حادثه احتمالی، بی تردید پرزیدنت ترامپ را به یک واکنش شدید نظامی خواهد کشاند که ممکن است برای رژیم ایران یک ضربه دردناک و برای پرزیدنت ترامپ یک حسن ختام دلپذیر باشد.

محمد جواد ظریف در این پیام توییتری که به زبان انگلیسی انتشار یافت، چنین نوشت: «اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش افروز اسرائیل، در حال توطئه چینی برای حمله به آمریکا می باشند تا ترامپ که در حال رفتن است را به این بهانه ساختگی به جنگ بکشانند».

ظریف در پایان این پیام فریبکارانه، ولی بسیار ابتدایی و توام با ناشیگری، خطاب به رئیس جمهوری ایالات متحده نوشت: «ترامپ، مواظب باش».

دکتر اشتاینتس که در حال حاضر وزیر انرژی می باشد، سالیان دراز در مقام وزیر سیاست های راهبردی اسرائیل، رویدادهای ایران و فتنه گری های آن علیه اسرائیل را دنبال کرده است. وی به خبرنگاران گفت که ادعا ظریف بی معنی و یاوه سرائی است و نشان می دهد که رژیم ایران به سختی از ادامه فشارهای حداکثری آمریکا به جان آمده است.

همانگونه که گفته شد، ارزیابی می شود که ترامپ با این ادعای مضحک، می خواهد نوعی بیمه نامه برای رژیم، در صورت وقوع عملیات خودسرانه گروه های شیعه عراقی ایجاد کند و اگر چنین تعرضی رخ دهد، ایران از پیش، زمینه را برای فرار از مسئولیت فراهم کرده باشد، تا به خیال خود، از ضربات انتقام جویانه ترامپ در امان باشد.

به گفته منابع خبری در تهران، حکومت از این که عوامل مزدور ولی خودسر رژیم بدون هماهنگی با ایران، به عملیات چریکی دست بزنند، موجب شد که سپاهی اسماعیل قاآنی، فرمانده کنونی سپاه قدس، دوبار به بغداد سفر کند و با فرماندهان گروه های شیعه به گفتگو بپردازد.

همچنین، از تهدیدهایی که در روزهای اخیر از زبان فرماندهان سپاه پاسداران، در آستانه سال مرگ سلیمانی شنیده شده، می توان چنین دریافت که قصد انتقام گیری فوری ندارند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید