29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی «اقتدار ۹۹» در خلیج فارس

ایران

-در ادامه تغییر کاربری کشتی‌‌های باری به نظامی، همزمان با این رزمایش، نیروی دریایی ارتش یک کشتی «ناوبندر» به اسم «مکران» را به ناوگان خود ملحق کرد.
-خبرگزاری تسنیم می‌نویسد دلیل تغییر کاربری کشتی‌‌های تجاری و باری به نظامی کاهش هزینه‌‌ها و کاستن از زمان ساخت کشتی است.
-امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی: رفتارهای خصمانه دشمنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار بر همگان واضح و آشکار است و دشمنان جز زبان قدرت، زبان دیگری را نمی‌فهمند!

 در میانه‌‌ی تنش‌‌های خاورمیانه رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز چهارشنبه ۲۴ دی‌‌ماه در سواحل مکران (ورودی دریای عمان) و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم رزمایش «اقتدار ۹۹» با رمز «یازهرا» و با حضور محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش و حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌‌شود.

در ادامه تغییر کاربری کشتی‌‌های باری به نظامی، همزمان با این رزمایش، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک کشتی «ناوبندر» به اسم «مکران» را به ناوگان خود ملحق کرد.

گفته شده این ناو بزرگترین شناور نظامی ایران است و قرار است پشتیبان ناوگروه‌های ارتش در آب‌های دوردست به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ باشد.

روی این کشتی فضایی برای نشست و برخاست هلی‌‌کوپتر طراحی شده است. رسانه‌‌های بین‌‌المللی نیز به بازتاب برگزاری این رزمایش پرداخته‌اند. خبرگزاری رویترز می‌نویسد تلویزیون دولتی ایران در اوج تنش‌ها بین تهران و واشنگتن گزارشی درباره تست موشک‌های کوتاه‌برد نیروی دریایی ارتش پخش کرد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به توجیه دلایل تغییر کاربری کشتی‌‌های تجاری و باری به نظامی پرداخته و می‌‌نویسد: «مزیت تبدیل شناور موجود- چه نظامی و چه غیرنظامی- برای مأموریتی جدید بطور عمده کاهش هزینه تا حد امکان و کاستن از زمان تولید است. فرایند ساخت زمان قابل توجهی می‌برد که آنهم دست‌کم ۲ تا ۳ سال برای کشورهای فوق است. بنابراین در اختیار گرفتن یک شناور موجود برای تبدیل به شناوری با مأموریت متفاوت، صرفه‌جویی زمانی بسیار زیادی به دنبال دارد و این برای فرماندهان عملیاتی از اولویت بالایی برخوردار است زیرا اثر مستقیمی در قدرت و سیادت دریایی نیروی تحت امر و البته قدرت دستگاه سیاسی بالادستی آمر به آن نیرو دارد.»

Iran Navy 1

در هفته‌‌های گذشته ارتش و سپاه بارها در خلیج فارس و دریای عمان به عناوین مختلف مانور برگزار کردند از جمله ۲۰ دی‌‌ماه که قایق‌‌های بسیج در خلیج فارس به مناسبت سالگرد بازداشت تعدادی از ملوانان آمریکایی حوالی جزیره فارسی به مانور پرداختند. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نوشت این «نمایش» به مناسبت «سالروز تحقیر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس» برگزار شد. این «رزمایش» یا «نمایش» اما بیشتر از آنکه جنبه نظامی داشته باشد سر و صدای تبلیغاتی با قایق‌‌های ماهیگیری در حضور حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

Iran Navy 2

تصمیم آمریکا برای اعزام تعدادی بمب‌افکن B-52 به خاورمیانه و تمدید مأموریت ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس نیمیتز» در دریای عمان و افزایش گشت‌‌های هوایی و دریایی نیروهای ائتلاف در خلیج فارس بیش از پیش آشکار می‌‌کند که شرایط در منطقه ملتهب است.

Iran Navy 3

در نخستین هفته ژانویه ۲۰۲۱ بمب افکن های F-15 سعودی و B-52 آمریکایی رزمایش مشترک برگزار کردند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۹ یک نفتکش متعلق به کره‌ جنوبی با نام «هانکوک چیمی» را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. روزنامه «وطن امروز» نوشت در دنیایی که همه مناسبات آن را زور تعیین می‌کند، شاید هیچ چیز به اندازه حق، گرفتنی نباشد. تجربه چند سال اخیر، این فرض را بیش از هر زمان دیگری به یقین نزدیک کرد.

رژیم ایران با این گروگانگیری معاون وزیر خارجه کره ‌جنوبی را به تهران کشاند تا درباره ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره‌ جنوبی که پرداخت آن به دلیل تحریم‌‌ها ممکن نیست باج‌خواهی کند.

امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی نیز ۲۳ دی‌‌ماه در یک سخنرانی با بیان اینکه رفتارهای خصمانه دشمنان به‌ ویژه آمریکای جنایتکار بر همگان واضح و آشکار است، گفت: «دشمنان جز زبان قدرت، زبان دیگری را نمی‌فهمند.»

توخالی بودن ادعای «قدرت» و درواقع «قدرت‌نمایی» رژیم ایران با تجهیزات نظامی فرسوده که اغلب آنها ساخت آمریکا و تولید نیم قرن پیش است وقتی آشکارتر می‌‌شود که نیروگاه‌‌های برق ایران توان تولید کافی ندارند و پایتخت و شهرهای اطراف در خاموشی‌‌های چندساعته بسر می‌‌برند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید