19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

بی لیاقتی در تامین برق شهرهای بزرگ ایران را به گردن “مزارع بیت کوین” می اندازند

ایران

در همان حال که خاموشی برق در شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران، استان های بیشتری را دربر می گیرد، برخی مقامات ادعا می کنند که استفاده گسترده کمپانی های به راه اندازندۀ سیستم بیت کوین هستند که با مصرف فوقالعاده برق، موجب این خاموشی ها می شوند. در رژیم ایران مراکز اینترنتی راه اندازی بیت کوین را “استخراج” نام نهاده اند.

 گسترش خاموشی‌ها در تبریز و مشهد و تهران ادامه دارد، رییس دفتر حسن روحانی، می گوید: دولت از بیت‌ کوین استفاده نمی‌کند، این کار سپاه پاسداران است.

تجارت ارز و بیت کوین توسط چینی ها و سپاه پاسداران ، موجب گسترش خاموشی‌ مناطق وسیعی از مشهد و تبریز، و دو هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در تهران شده است

محمود واعظی در ادامه افزود: «امروز در دولت ادعا شده است، علاوه بر سپاه پاسداران که برای استخراج بیت کوین، اجازه گرفتند برخی مرغداری‌ها در حال استفاده از آن هستند و رئیس جمهوری به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور دادند که با جدیت این مساله را دنبال کنند».

در این راستا مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران نیز با اعلام قطع ناگهانی بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی، تایید کرد که استخراج رمز ارز و بیت کوین دلیل قطع برق است.

همچنین مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران،نیز گفت: یکی از دلایل فشار به شبکه برق مرکز بزرگ استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است که در اختیار چینی‌ها قرار دارد.

در شبکه های اجتماعی امده است که مجوز بیت کوین در دست افراد نزدیک به دولت و سپاه پاسداران است و تنها ۱۸ تن در ایران این مجوز را دارند که با همکاری شرکت های چینی این فعالیت را انجام می دهند.

صادق پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران، نیز با انتقاد شدید از قطع ناگهانی برق، خبر داد که برق ۲ هزار و ۳۱۳ واحد صنعتی بدون اطلاع قبلی در شهرک‌های صنعتی تهران قطع شده است.

صادق پرنیان دلیل قطع برق را استخراج بیت کوین عنوان کرد و گفت: «کم کردن دغدغه تولیدکنندگان و حفظ اشتغال مهم‌تر از استخراج رمز ارز در شهرک‌هاست».

او تاکید کرد که قطع بدون اطلاع برق در شهرک‌های صنعتی، به خطوط تولیدی آسیب وارد کرده و محصولات و مواد اولیه از بین رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز اعلام کرد که «برق تعدادی از وزارتخانه‌های پر مصرف قطع شده است».

کاربری در این باره نوشته است: بی زحمت شلوغش نکنید برق قطع شده که برادران بیت کوین برداشت کنن پولش را به حزب الله بدهند تا اسرائیل رو تو ۲۴سال آینده نابود کنه! یه کم همکاری کنید لطفا

آگاهان امور می گویند که استخراج ارز بیت کوین ۸۰۰ میلیون تومانی، تنها ۳۶میلیون تومان هزینه دارد. یعنی با وجود سقوط ۲۵ درصدی اخیر ارزش بیت‌کوین، استخراج یک بیت‌کوین می‌تواند سود ۲۲برابری نصیب ماینرها کند.

این سود چشمگیر هزینه اولیه راه اندازی یک مزرعه بزرگ رمزدار با قابلیت استخراج سالانه هشت بیت‌کوین را در کمتر از یک سال جبران می‌کند.

همه این محاسبات بر اساس تعرفه برق مجاز و گفته‌های رسمی مسئولان صنعت برق انجام شده و این سود قانونی ۱۴ مرکز استخراج رمز ارز در کشور است.

محاسبات حدودی نشان می دهد بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در کرمان ۷ بیت کوین استخراج می‌کند که سود آن رقمی حدود یک میلیارد و ۳۳۰میلیون تومان است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید