26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

بایدن ۱۷فرمان اجرایی امضا کرد؛ آمریکا به دنبال طولانی کردن و تقویت محدودیت‌های هسته‌‌ای ایران و رسیدگی به سایر موارد نگران‌کننده است

ایران

-سی‌‌ان‌‌ان نوشته امضای این فرامین در نخستین روز کار بایدن بلافاصله پس از برگزاری مراسم سوگند به عنوان چهل وششمین ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد که وی با سرعت برای جبران برخی از اقدامات ترامپ حرکت می‌کند.
-بایدن خطاب به خبرنگاران: می‌‌خواهم با وعده‌‌هایی که به مردم آمریکا داده‌‌ام شروع کنم.
--سخنگوی جدید کاخ سفید: رئیس جمهور صریحاً گفته كه معتقد است ایالات متحده از طریق دیپلماسی باید به دنبال طولانی كردن و تقویت محدودیت‌های هسته‌‌ای ایران و رسیدگی به سایر موارد نگران‌كننده در ارتباط با این کشور باشد.
- آنتونی بلینکن نامزد وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه ۲۰ ژانویه تأکید کرد که واشنگتن با تصمیم سریع درباره پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای روبرو نیست و پرزیدنت بایدن اول باید بررسی کند که جمهوری اسلامی ایران واقعاً چه اقداماتی انجام داده تا مطابق با این پیمان عمل کند.

 جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا تنها چند ساعت پس از مراسم سوگند در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ۱۳۹۹) با امضای ۱۷ فرمان اجرایی نخستین گام‌‌ برای لغو برخی از سیاست‌‌ها و فرامین دونالد ترامپ را برداشت.

به نوشته سی‌‌ان‌‌ان امضای این فرامین در نخستین روز کار وی بلافاصله پس از برگزاری مراسم سوگند به عنوان چهل وششمین ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد که بایدن با سرعت برای جبران برخی از اقدامات ترامپ حرکت می‌کند.

جو بایدن خطاب به خبرنگاران در دفترش گفت «هیچ زمانی مثل امروز برای شروع خوب نیست و می‌‌خواهم با وعده‌‌هایی که به مردم آمریکا داده‌‌ام شروع کنم.»

بایدن بودجه ساخت دیوار مرزی را قطع کرد؛ دستور استفاده از ماسک در همه ساختمان‌های دولتی برای مقابله با کرونا را صادر کرد؛ فرمان برابری نژادی و حمایت از گروه‌های محروم جامعه و بازگشت به معاهده اقلیمی پاریس را امضا نمود و همچنین ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را که ایران هم در میان آنها بود لغو کرد.

همچنین فرمان اجرایی بازگشت ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی نیز امضا شد.

Biden 2

جو بایدن در کاخ سفید؛ واشنگتن؛ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱

گفته می‌شود که روز پنجشنبه ۲۱ ژانویه بایدن روی سیاست‌‌های دولت برای مقابله با کرونا متمرکز خواهد شد و یک روز بعد نیز به سراغ مسائل اقتصادی و حقوق کارمندان فدرال و شبکه درمانی و بیمه بیکاری خواهد رفت.

جنیفر ساکی سخنگوی جدید کاخ سفید در نخستین کنفرانس خبری خود گفت «رئیس جمهور صریحاً گفته که معتقد است ایالات متحده از طریق دیپلماسی باید به دنبال طولانی کردن و تقویت محدودیت‌های هسته‌‌ای ایران و رسیدگی به سایر موارد نگران‌کننده در ارتباط با این کشور باشد.» او تأکید کرد «ایران باید محدودیت‌های منعقد شده در توافق اتمی را رعایت کند.»

جنیفر ساکی همچنین تأکید کرد بایدن قصد دارد در مورد جمهوری اسلامی ایران با رهبران کشورهای جهان و متحدان آمریکا گفتگو کند.

خبرگزاری رویترز در همین ارتباط نوشته است که آنتونی بلینکن نامزد وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه ۲۰ ژانویه تأکید کرد که واشنگتن با تصمیم سریع درباره پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای روبرو نیست و پرزیدنت بایدن اول باید بررسی کند که جمهوری اسلامی ایران واقعاً چه اقداماتی انجام داده تا مطابق با این پیمان عمل کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید