23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

افشاگری وزیر خارجه: ایالات متحده به اسرائیل قول داده که بدون مشورت، با رژیم ایران به توافقی نرسد

ایران

وزیر خارجه اسرائیل گبی اشکنازی فاش ساخت که اسرائیل و ایالات متحده به این تفاهم رسیده اند که دولت واشنگتن، در جریان تماس و گفتگو با حکومت اسلامی ایران، اسرائیل را به طور کامل در جریان مذاکرات بگذارد و به خواسته ها و نیازهای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه، توجه کامل داشته باشد.

 گبی اشکنازی که در یک همایش مجازی با سفیران اسرائیل در چندین کشور جهان سخن می گفت، با افشای این موضوع افزود که ایالات متحده به اسرائیل قول داده که بدون مشورت و نظرخواهی با اسرائیل، به توافقی با حکومت ایران تن در نخواهد داد.

او ابراز امیدواری کرد که تماس مداوم آمریکا با اسرائیل ادامه یابد و موردی پیش نیاید که اسرائیل در جریان توافق ها قرار نگیرد.

وزیر خارجه اسرائیل ارزیابی برخی تحلیلگران را که می گویند ایالات متحده دو اسبه و با شتاب برای مذاکره با رژیم ایران و رسیدن به توافق با آن حکومت پیش می روند، اشتباه دانست.

او با استناد به رویدادهای روزهای اخیر و پاسخ کوبنده ارتش آمریکا به تحریکات جنگی از جانب چریک های وابسته به رژیم ایران، گفت: «در حال حاضر کسی مشاهده نکرده است که دولت پرزیدنت بایدن به سوی رسیدن به توافق با رژیم ایران در حال دویدن باشد.

گبی اشکنازی شیوه برخورد پرزیدنت بایدن با اسرائیل را “خوب” توصیف کرد و همچنین گفت که با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در تماس مداوم است.

وزیر خارجه همچنین فاش ساخت که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل، با هم در مورد مساله ایران به توافق و تفاهم رسیده اند و تیمی را برای ادامه تماس ها با ایالات متحده مامور ساخته اند.

در یک هفته اخیر از شدت هشدارها و اخطارهای سران اسرائیل خطاب به دولت ایالات متحده در رابطه با ایران کاسته شده و برخی تحلیلگران احتمال می دهند که علت آن، توافق پشت پرده بین دولت های واشنگتن و اورشلیم، برای برقراری تماس هایی باشد که گبی اشکنازی به آنها اشاره کرد.

اسرائیل بر این گمان است که ایالات متحده باید از بازگشت به برجام خودداری ورزد و به تحریم های فلج کننده تا هنگامی ادامه دهد که رژیم ایران حاضر گردد برای بحث درباره محدود ساختن برنامه های موشکی و اتمی آن رژیم، با ایالات متحده وارد گفتگو شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید