18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل: «بایدن به اقدامات حسن نیت دست میزند، رژیم ایران گستاخ تر می شود»

ایران

وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن یک بار دیگر گفت که دولت واشنگتن از ادامه نقض تعهدات رژیم ایران در چارچوب برجام نگران است و حتی پاسخ ها و واکنش های اخیر رژیم ایران نسبت به تلاش های جهانی، نومید کننده است – ولی در همان حال تاکید کرد که دولت پرزیدنت بایدن همچنان به تلاش های دیپلماتیک ادامه می دهد و بر این باور است که دیپلماسی یگانه راه رسیدن به تفاهم و همکاری با حکومت ایران می باشد.

 آقای منشه امیر در مصاحبه هفتگی شب گذشته با تلویزیون در لوس آنجلس، از رفتارهای دولت پرزیدنت بایدن انتقاد کرد و گفت که این شیوه موجب نگرانی است و ممکن است اسرائیل را ناچار سازد که به تنهایی وارد میدان شود تا از خطرات اتمی شدن رژیم ایران جلوگیری کند.

آقای امیر گفت که رژیم ایران نه تنها از اقدامات حسن نیت ایالات متحده تشکر نکرده و به اقدامات دوستانه متقابل دست نزده، بلکه همچنان اصرار می ورزد که توپ در زمین ایالات متحده است که باید همه تحریم ها را برچیند و بازگشت بدون قید و شرط خود به برجام را عملی سازد.

رژیم همچنین می گوید که تنها پس از این اقدامات و گذشت یک دوران راستی آزمایی از جانب رژیم ایران است که حکومت اسلامی حاضر خواهد شد شد به تعهدات برجامی خود باز گردد.

رژیم ایران همچنین تاکید کرده که برجام قابل مذاکره و چانه زنی نیست و نباید تغییری در آن به وجود آید و این در صورتی که ایالات متحده بازگشت به برجام را مقدمه ای برای آغاز مذاکراتی می داند که باید برای تغییر برجام آغاز شود و برنامه های موشکی رژیم و همچنین برنامه های موشکی و قطع تجاوزکاری در کشورهای همسایه نیز در آن مطرح شود.

آقای منشه امیر در این مصاحبه تلویزیونی ابراز نگرانی کرد که زمان می گذرد و رژیم ایران به پیشبرد برنامه های اتمی و موشکی خود ادامه می دهد.

امروز (سه شنبه) خبر رسید که رژیم چهارمین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته را در نطنز نصب کرده، گرچه هنوز اورانیوم گازی به آن تزریق نشده است. این اقدام نشان می دهد که سیاست دیپلماتیک ایالات متحده نتوانسته موجب نرمش رژیم ایران گردد.

آقای امیر به عنوان مثال، خارج کردن حوثی ها از فهرست گروه های تروریستی را ذکر کرد که دولت پرزیدنت بایدن انتظار داشت در مقابل آن، حوثی ها از عملیات تروریستی دست بردارند. ولی نتیجه این نرمش، افزایش گستاخی حوثی های تحت فرمان رژیم ایران بود که به یک تعرض گسترده تر علیه خاک عربستان دست زدند.

اکنون سخن از آزاد کردن سه میلیارد دلار پول های مسدود شده ایران در سه کشور جهان است. سخن از یک میلیارد دلار از عراق، یک میلیارد از کره جنوبی و یک میلیارد دلار از عمان است که در اوج بی پولی رژیم ممکن است همانند ماسک اکسیژن برای حکومتی عمل کند که در آستانه اختناق و نابودی قرار دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید