20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

رئیس جمهوری آلمان پس از دیدار با پرزیدنت ریولین: «آلمان در مورد مسائل اتمی ایران، با اسرائیل همخوانی دارد»

ایران

رئیس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت روبی ریولین در دومین روز دیدارش از سه کشور اروپای غربی، در اتریش به سر می برد و با رئیس جمهوری آن کشور به گفتگو نشسته است که در پایان آن، هر دو مقام میهمان و میزبان در آئین نثار تاج گل در کنار ستون یادبود یهودیان اتریشی حضور می یابند.

 رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ژنرال آویو کوخاوی نیز که رئیس جمهوری را همراهی می کند، گفتگوهای مهمی با همتای اتریشی خود به عمل آورد.

پرزیدنت ریولین و همراهان، پیش از ظهر دیروز (سه شنبه) به برلین رسیدند و به یک رشته دیدارهای سیاسی پرداختند.

مهمترین دیدار رئیس جمهوری اسرائیل، با پرزیدنت فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان بود که در آن، مسائل اتمی و موشکی رژیم ایران به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و سران دو کشور در پایان این رایزنی، در یک همایش رسانه ای مشترک شرکت کردند که در جریان آن، پرزیدنت اشتاین مایر به همتای اسرائیلی خود گفت که آلمان در مورد خطرات اتمی و موشکی رژیم ایران، با اسرائیل همخوانی دارد.

رئیس جمهوری آلمان قول داد که اسرائیل را در تلاش برای جلوگیری از تکمیل برنامه های اتمی رژیم ایران، همراهی خواهد کرد.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اسنادی را با خود به همراه برده که نشان می دهد برنامه های اتمی رژیم ایران، بیش از آن که کشورهای اروپایی تصور می کنند، خطرناک است.

پرزیدنت اشتاین مایر همچنین گفت که دولت آلمان نگرانی های اسرائیل را از ادامه برنامه های موشکی رژیم ایران کاملا درک می کند و در کنار این کشور ایستاده است.

پرزیدنت ریولین در این همایش رسانه ای گفت که رژیم ایران بزرگترین خطر برای امنیت و ثبات خاورمیانه است و عوامل و افرادی را اجیر کرده که با عملیات تروریستی و فتنه جویانه، موجب خطرات بسیاری می شوند که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس جمهوری اسرائیل گفت: کشورهای دنیا باید برای مهار کردن رژیم ایران دست به دست یکدیگر بدهند و با صدایی رسا رژیم ایران را از ادامه برنامه های اتمی و موشکی بر حذر دارند و جلوی اجرای آن را بگیرند.

پرزیدنت ریولین همچنین گفت که دنیا باید تروریست پروری از جانب حکومت ایران و همچنین ارسال پول و اسلحه برای این گروه های آدمکش را متوقف سازد.

رئیس جمهوری اسرائیل با اشاره به امضای پیمان صلح اسرائیل با چند کشور عربی ملقب به “پیمان ابراهیم” تاکید کرد که خاورمیانه دستخوش تحولاتی شده و قصد دارد در برابر زیاده خواهی های رژیم ایران ایستادگی کند.

پرزیدنت ریولین و همراهان، از اتریش به فرانسه پرواز می کنند و پس از دیدار با پرزیدنت امانوئل مکرون و دیگر مقامات ارشد فرانسوی، شامگاه فردا به اورشلیم باز می گردند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید