26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

آقای شریعتمداری! شاهزاده رضا پهلوی نه تنها مانع نبوده و نیست بلکه خود بخشی از راه حل بوده و هست

ایران

- در پیوند با مانع و مشکل نامیدن شاهزاده باید خدمت شما عرض کنم که هم‌نسلان من و جوانترها بر این باوریم که این نسل شما بود که انقلاب کرد؛ و درواقع این روزگار سیاه نتیجه تصمیم اشتباه امثال شما بود و نسل جوان شما نسل ۵۷ را مقصر می‌دانند.
- شما در ادامه در سخنی تعجب‌برانگیز می‌گویید که اگر شاهزاده رضا پهلوی تومار پادشاهی را ببندد و این ساختار استبدادی را کنار بگذارد نام نیکی در تاریخ ایران خواهد داشت!
ß آیا نمی‌شنوید که نسل جوان ایران در کوی برزن و شهرهای ایران چه شعاری سر می‌دهند و چگونه رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی را می‌ستایند و از شاهزاده رضا پهلوی می‌خواهند که به عنوان ولیعهد ایران به داد آنها برسد؟!
- آقای شریعتمداری، من به عنوان یک تن از میلیون‌ها جوان ایرانی که دوران کودکی‌ام، نوجوانی‌ام و جوانی‌ام که می‌توانست در سایه یک حکومت عرفی و ایرانگرا در آرامش و آزادی بگذرد اما به دلیل انقلاب شوم ۵۷ در سایه ترس از پاسداران رژیم و سپس جنگ و کمیته‌ها و ده‌ها سیه‌روزی دیگر گذشت هیچگاه به نسل شما اعتمادی نداشته و نخواهم داشت و می‌دانم این تنها نظر من نیست بلکه نظر میلیون‌ها جوان و حتی میانسال و سالمند ایرانی است که هر کدام به نوعی از این رژیم ضربه خورده و اتفاقا ضربه مهلک‌تری از انقلابیون دیروز و اپوزیسیون امروز خورده‌اند چرا که شما و نسل انقلابی ۵۷ تغییری نکرده و همان نوع برخوردی را که با پادشاه فقید داشتید و هیچ نوع سر سازگاری با آن سیستم نداشتید در طول چهار دهه گذشته نیز با شاهزاده رضا پهلوی داشتید!
- وی حاضر است برای رهایی میهنش از مقامی ‌که به حکم تاریخ در اختیار دارد بگذرد اما نسل شما حاضر نیست سر سوزنی از خواست‌ها ی شخصی خود بگذرد!

 فرزام کرباسی – شما خواننده گرامی‌ این مطلب آگاه هستید که پس از انتشار فایل صوتی مربوط به سخنان شاهزاده رضا پهلوی در روزهای گذشته یک موج سیاسی و همچنین مردمی‌ به راه افتاده که بار دیگر بحث زودهنگام ساختار حکومت آینده ایران آزاد را پیش کشیده. نخست باید خدمت شما عرض کنم که به گفته شاهزاده رضا پهلوی امروز و در این شرایط اولویت هر ایرانی باید مبارزه برای رهایی ایران از دست رژیم غیرایرانی ملایان باشد و هرگونه جدل سیاسی در پیوند با ساختار و شکل حکومت آینده جایش در فردای پس از سقوط رژیم خواهد بود.

اما واکنش‌ها به فایل صوتی سخنان شاهزاده از سوی طیف مخالف حکومت پادشاهی و به ویژه شخص آقای حسن شریعتمداری در برنامه «چشم‌انداز» روز ۱۶ مارس ۲۰۲۱ که خود را یکی از شخصیت‌های برجسته طیف جمهوریخواه می‌دانند مرا بر این داشت که در یک مطلب کوتاه تصویری کوتاه از شرایط اجتماعی و سیاسی داخل و خارج از ایران بدهم.

آقای حسن شریعتمداری در برنامه «چشم‌انداز» شبکه خبری «ایران اینترنشنال» درباره اظهارات شاهزاده رضا پهلوی در یک جلسه خصوصی و در پیوند با رای و خواست مردم ایران پس از سقوط رژیم و همچنین نقش و جایگاه ایشان در آینده ایران آن را «گام تاریخی» شاهزاده دانسته و حکم صادر کردند که بدین ترتیب سامانه پادشاهی از این پس نماینده‌ای نداشته و به گفته آقای شریعتمداری «سلطه شیخ و شاه» برای همیشه به پایان می‌رسد.

آقای شریعتمداری به این نیز اکتفا نمی‌کنند و گامی‌ فراتر می‌نهند و ضمن اعتراف به پشتیبانی گسترده مردمی ‌از شاهزاده رضا پهلوی، در ادعایی عجیب شاهزاده رضا پهلوی را بزرگترین مانع در چهل سال گذشته در راه اتحاد اپوزیسیون می‌نامند که به گفته آقای شریعتمداری از این پس این مانع برداشته شده و اکنون که گزینه پادشاهی برای همیشه حذف گردیده اپوزیسیون می‌توانند گرد هم جمع گردند و متحد شوند!

در اینجا چند مطلب کوتاه را با آقای حسن شریعتمداری در میان می‌گذارم.

آقای شریعتمداری، شما بهتر از من می‌دانید که این سخنان شاهزاده به هیچ عنوان به معنی انصراف ایشان از نمایندگی نهاد پادشاهی نبوده چرا که ایشان در این جلسه به شهادت حاضران بارها بر این امر تاکید داشته‌اند که شکل نظام آینده به رای و خواست مردم در فردای سقوط رژیم منوط می‌باشد. پس در نتیجه حکم شما برای حذف گزینه پادشاهی و میلیون‌ها هوادار پادشاهی و شخص شاهزاده رضا پهلوی منتفی می‌گردد.

دوم اینکه بنده به عنوان یک جوان ایرانی نه امروز بلکه حداقل بیست و اندی سال است که همه چشم امید و دلگرمی‌ام برای ادامه مبارزه و آینده روشن ایران شخص شاهزاده رضا پهلوی و رهنمودهای دموکراتیک ایشان بوده و جالب است خدمتتان بگویم که پدرم هم روزگاری که هنوز از شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت سراغی نبود هرگاه از طریق رادیو‌های فارسی‌زبان گفتگویی از شاهزاده رضا پهلوی پخش می‌گردید مشتاقانه به آن گوش می‌داد و همواره امید آینده ایران برای رسیدن به آزادی را ایشان می‌دانست (این نگاه را می‌توانیم به ده‌ها و صد‌ها هزار تن از مردم ایران تعمیم دهیم).

و در پیوند با مانع و مشکل نامیدن شاهزاده باید خدمت شما عرض کنم که هم‌نسلان من و جوانترها بر این باوریم که این نسل شما بود که انقلاب کرد؛ و درواقع این روزگار سیاه نتیجه تصمیم اشتباه امثال شما بود و نسل جوان شما نسل ۵۷ را مقصر می‌دانند حال آنکه هیچگاه هم ابراز پشیمانی نکردید و در طول چهل و دو سال گذشته نیز با لجبازی‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها و البته خودبزرگ‌بینی و خودمحوری مانع آزادی ایران شدید چرا که تا جایی که من آگاهی دارم شعار شاهزاده در طول ۴ دهه گذشته یکی بوده و آنهم اتحاد مخالفان برای آزادی ایران که به دلایلی که خود شما بهتر می‌دانید و بخشی از آن مشکل بوده‌ و هستید، متحقق نشده است.

آقای شریعتمداری گرامی،‌ شما در ادامه در سخنی تعجب‌برانگیز می‌گویید که اگر شاهزاده رضا پهلوی تومار پادشاهی را ببندد و این ساختار استبدادی را کنار بگذارد نام نیکی در تاریخ ایران خواهد داشت!

من فکر می‌کنم شما هنوز در سال ۵۷ بسر می‌برید و نتوانسته‌اید از حال و هوای انقلاب ننگین ۵۷ بیرون بیایید.

به واقع آیا نمی‌شنوید که نسل جوان ایران در کوی برزن و شهرهای ایران چه شعاری سر می‌دهند و چگونه رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی را می‌ستایند و از شاهزاده رضا پهلوی می‌خواهند که به عنوان ولیعهد ایران به داد آنها برسد؟!

البته که می‌شنوید…

آیا در این تصور باطل هستید که اگر شاهزاده رضا پهلوی از نمایندگی سامانه پادشاهی انصراف دهند این میلیون‌ها تن از جوانان ایران به شما و همفکرانتان که خود بخشی از معماران چهل و دو سال سیاه گذشته بودید روی خواهند آورد؟

سخت در اشتباهید…

آقای شریعتمداری، من به عنوان یک تن از میلیون‌ها جوان ایرانی که دوران کودکی‌ام، نوجوانی‌ام و جوانی‌ام که می‌توانست در سایه یک حکومت عرفی و ایرانگرا در آرامش و آزادی بگذرد اما به دلیل انقلاب شوم ۵۷ در سایه ترس از پاسداران رژیم و سپس جنگ و کمیته‌ها و ده‌ها سیه‌روزی دیگر گذشت هیچگاه به نسل شما اعتمادی نداشته و نخواهم داشت و می‌دانم این تنها نظر من نیست بلکه نظر میلیون‌ها جوان و حتی میانسال و سالمند ایرانی است که هر کدام به نوعی از این رژیم ضربه خورده و اتفاقا ضربه مهلک‌تری از انقلابیون دیروز و اپوزیسیون امروز خورده‌اند چرا که شما و نسل انقلابی ۵۷ تغییری نکرده و همان نوع برخوردی را که با پادشاه فقید داشتید و هیچ نوع سر سازگاری با آن سیستم نداشتید در طول چهار دهه گذشته نیز با شاهزاده رضا پهلوی داشتید!

در پایان باید خدمت شما عرض کنم من هم مانند شما از سخنان شاهزاده رضا پهلوی خوشحالم چرا که امروز با باور و عزم راسخ‌تری دوشادوش ایشان می‌ایستم و در راه آزادی ایران مبارزه می‌کنم و خوشحالم از اعتمادی که بیست و اندی سال پیش به ایشان داشته و دارم چرا که ایشان حاضر است برای رهایی میهنش از مقامی ‌که به حکم تاریخ در اختیار دارد بگذرد اما نسل شما حاضر نیست سر سوزنی از خواست‌ها ی شخصی خود بگذرد! پس باز هم ایشان هزاران گام از شما جلوتر است و به همین دلیل است که جوانان ایران فریاد می‌زنند: ولیعهد کجایی، به داد ما بیایی…

ایران فردا ایران همه ما ایرانیان با هر باور سیاسی و عقیدتی خواهد بود.
به امید پیروزی نور بر تاریکی و رسیدن به ایران نوین.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید