27
شنبه, آوریل
شنبه 8 ارديبهشت 1403 Saturday 27 April 2024 18 شوال 1445

Pres. Rohani in meeting re Coronavirus

ایران

 

ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران تصویب کرده که در ۱۱ استان ایران «ترددها کنترل» و محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور اعمال شود. جزئیات این محدودیت‌ها اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه ۲۴ اسفند به‌ صورت ویدئو کنفرانس با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، برگزار شد

.

آقای روحانی در این جلسه پیشنهاد وزیر بهداشت برای کنترل تردد در ۱۱ استان کشور را مفید ارزیابی کرد و افزود: «باید دقت کنیم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملاً مشخص باشد و تیم‌های کنترل‌کننده به‌گونه‌ای عمل کنند که مشکلاتی همچون ترافیک در راه‌ها ایجاد نشود.»

همچنین به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این جلسه تصویب شده که «رفت و آمدها بیشتر کنترل» و «محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده» اعمال شود. آقای نمکی نیز به جزئیات این محدودیت‌ها اشاره نکرده است.

از سویی علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، روز شنبه در تماس تلفنی با برخی استانداران خواستار مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی استانداران برای کاهش ترددها شد.

روز شنبه همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد که هر گونه شایعه درباره قرنطینه تهران «یک دروغ بزرگ است».

وی تاکید کرد که هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت.

یک روز پیش از این سخنان محمد حسین باقری، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران،​ گفته بود که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت آینده «روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها» انجام می‌شود.

پیش از این چند نماینده مجلس و مقام‌ استانی خواستار قرنطینه استان‌ها و شهرهای خود برای جلوگیری از تکرار شرایط بحرانی استان گیلان در این مناطق شده بودند. در روزهای گذشته درخواست‌ برای قرنطینه کردن برخی شهرها مانند مشهد افزایش یافته است.

حرم امام هشتم شیعیان از روز شنبه ۲۴ اسفند تا دوشنبه ۲۷ اسفند تعطیل شده است.

در همین حال روابط عمومی حرم «حضرت معصومه» روز شنبه خبر داد که برنامه‌های نوروزی این حرم به‌صورت غیرحضوری و به صورت آنلاین و پخش از تلویزیون انجام می‌شود.

پیش از این محمد سعیدی، تولیت آستان معصومه در قم با بستن حرم معصومه و لغو نماز جمعه و مراسم مذهبی مخالفت کرده بود.

نمایندگان مجلس و برخی منتقدان دولت می‌گویند اگر شهر قم که کانون شیوع این ویروس بود، قرنطینه شده بود، از گسترش بیماری به همه کشور جلوگیری می‌شد

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید