20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

انتخابات ۹۸

ایران

«کرونا» انتخابات را هم به تعویق انداخت/ دور دوم انتخابات مجلس بجای فروردین، شهریور 99 برگزار می‌شود

عباسعلی کدخدایی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به شرایط کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا وزیر محترم کشور پیشنهاد تغییر زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس را از ۲۹ فروردین به شهریور سال آینده داشت. از دو تاریخ ۲۱ و ۲۸ پیشنهاد شده، شورای نگهبان با تاریخ ۲۱ شهریور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات موافقت نمود.»

 

انتخابات مجلس در حالی برگزار شد که بنا به گفته وزیر کشور برخی مخالف اعلام ورود «کرونا» به ایران بودند و اعتقاد داشتند که باید این امر به بعد از انتخابات موکول شود، اما وزارت بهداشت و وزارت کشور با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای مسئول در امر انتخابات شجاعت اعلام این موضوع را به خرج دادند و موضوعاتی نظیر ثبت اثر انگشت، انگشت زدن پای تعرفه و مسائلی از این دست به خاطر حفظ سلامتی عمومی و بهداشت عمومی برای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، به هر جهت اگرچه بسیاری از رسانه های معاند خارجی سعی کردند ایران را به پنهان کاری در ارتباط با «کرونا» متهم کنند، اما انجام این اقدامات در روز برگزاری انتخابات و همچنین تاکید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه پنهان کاری از سوی ایران در این خصوص صورت نگرفته است، نقشه های معاندین را نقش بر آب کرده و همچنین عزم جمهوری اسلامی برای برخورد جدی با این موضوع و جلوگیری از شیوع «کرونا» را نشان داد.

اولین مورد ثبت شده فوت بر اثر کرونا سی ام بهمن ماه در ایران مشاهده شد و اقدامات سفت و سخت تری برای حفظ جان هموطنان مان و همچنین جلوگیری از شیوع این موضوع در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که بسیاری از رویدادهای سیاسی، مناسبتی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در آستانه شروع سال نو و نوروز تحت تاثیر قرار گرفت.

یکی از رویدادهای سیاسی مهمی که قرار بود به دنبال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و کشیده شدن انتخابات در 11 حوزه انتخابیه، برگزار شود. دور دوم انتخابات مجلس بود که طی روزهای گذشته خبرهایی از احتمال تعویق آن به دلیل شیوع «کرونا» به گوش رسید. از قرار معلوم پیشنهاد وزارت کشور به شورای نگهبان این بود که انتخابات دور دوم مجلس با 6 ماه تاخیر بجای 29 فروردین، در روزهای پایانی شهریور ماه برگزار شود.

حالا، سخنگوی شورای نگهبان بر این موضوع مهر تائید کوبیده و از موافقت اعضای این شورا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده خبر داد.

عباسعلی کدخدایی گفت: وزارت کشور در نامه ای به شورای نگهبان خواستار این شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان مرحله دوم انتخابات مجلس که قرار بود ۲۹ فروردین سال آینده برگزار شود، به شهریور ماه موکول شود.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

کدخدایی تصریح کرد: در جلسه امروز این شورا، درخواست وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و اعضا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده موافقت کردند.

عباسعلی کدخدایی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به شرایط کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا وزیر محترم کشور پیشنهاد تغییر زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس را از ۲۹ فروردین به شهریور سال آینده داشت.

از دو تاریخ ۲۱ و ۲۸ پیشنهاد شده، شورای نگهبان با تاریخ ۲۱ شهریور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات موافقت نمود.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید