29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

ایران

آخرین آمار رسمی کورونا: ۱۱۳۵ تن فوت کرده اند و بیش از ۱۷ هزار نفر مبتلا شده اند. منابع غیردولتی: آمار بالاتر است

 در آخرین آماری که پیش از ظهر امروز در تهران منتشر شد، اعلام گردید که شمار جان باختگان ویروس کورونا از مرز ۱۰۰۰ تن نیز گذشته و به ۱۱۳۵ تن رسیده است. گذشت .سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که شمار مبتلایان نیز به ۱۷هزار و ۳۶۱ تن بالغ گردیده که یک رشد نسبتا زیاد را نشان می دهد.

دکتر علیرضا رئیسی، در این باره گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ نفر از مبتلایان ویروس کورونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ مورد رسیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: از میان مبتلایان به ویروس، تاکنون ۵۷۱۰ نفر بهبود یافته و به خانه های بازگشته اند و امید می رود که در روزهای آینده نیز بر شمار آنان افزوده شود.

در شبکه های اجتماعی نوشته شده که کورونا این بار از جامعه ورزشی هم قربانی گرفت: احمد طاهری مربی و سرپرست سابق تیم فوتسال استقلال به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.

احمد طاهری سابقه همکاری با زنده یاد ناصر حجازی در تیم بانک تجارت و استقلال را داشت. او بعد از بازگشت حجازی به استقلال به عنوان مربی تیم‌های پایه و سرپرست و مربی تیم فوتسال استقلال مشغول فعالیت بود.

در دو روز گذشته حکومت تلاش زیادی به عمل آورد تا مردم را به ماندن در خانه تشویق کند. در روزهای اخیر بسیاری از کشورها و از جمله اسرائیل معتقد شده اند که بهترین شیوه کاهش شیوع کورونا آن است که افراد از خانه بیرون نیایند و از دیدار با یکدیگر خوداری ورزند و از اجتماعات بیش از ده نفر دوری جویند. ولی بسیاری از اهالی شهرهای ایران که از رژیم دروغ های بسیار شنیده اند این هشدار را جدی نمی گیرند و شمار نگران کننده ای از آنان به خیابان ها می آیند و حتی سفر می کنند.

در روزهای اخیر خودروهای مجهز به بلندگو در خیابان های شهرها می گردند و به مردم توصیه می کنند که خانه نشین شوند.

دولت از نیروهای نظامی و انتظامی خواسته است که این مقررات را بر مردم تحمیل کنند. ولی آن ها در عین حال از خیزش مردمی بیم دارند و در تحمیل توصیه ها به مردم، چندان سخت گیری نمی کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید