28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

زندانیان سیاسی ایران همچنان در زندان در خطر کرونا هستند

ایران

با ادامه گسترش ویروس کورونا در ایران و افزایش میزان قربانیان، تلاشگران سیاسی یک بار دیگر اعلام داشتند که علیرغم وعده های رئیس قوه قضائیه، زندانیان سیاسی ایران هنوز به مرخصی نرفته اند و اشاغۀ ویروس جان آنان را به شدت به خطر انداخته است.

 در مطالبی که از قول سازمان های حقوق بشر انتشار یافته، از جمله آمده است که ابرغم وعده‌های دستگاه قضایی، خبرهای منتشر‌شده و نقل‌قول‌ها از سوی ابراهیم رئیسی، و رئیس زندان‌های کشور، در مورد آزادی زندانیان سیاسی‌ـ‌عقیدتی، بسیاری از این افراد کماکان در زندان به سر می‌برند و تعداد کمی از آن‌ها با تامین وثیقه‌های سنگین، به مرخصی اعزام شدند و در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک، تعداد بسیار انگشت‌شماری آزاد شده‌اند.

خبرگزاری هرانا در این باره نوشته که بسیاری از زندانیان که جرایم مالی و کیفری و هم چنین اتهام‌های مالی سنگین نظیر اختلاس و احتکار دارند با تامین وثیقه‌های سبک و با تمهیداتی که دستگاه قضایی در نظر گرفته است، به مرخصی اعزام شدند.

این در حالی که زندانیان سیاسی‌ـ‌عقیدتی بسیاری در حالی دوران بازداشت و محکومیت خود را سپری می‌کنند که حتی پیش از شیوع این ویروس خطرناک و با وجود نیاز شدید به خدمات درمانی و پزشکی، حتی یک روز مرخصی درمانی برای رسیدگی به وضعیت جسمی‌شان اعطا نشده است.

در شبکه های اجتماعی گزارشی در ارتباط با وضعیت زندان‌های ایران از قرچک ورامین، تهران بزرگ، اوین و کچویی کرج پس از ورود ویروس جدید کرونا به ایران و همچنین مشکلاتی که زندانیان سیاسی پیش‌تر هم با آن دست به گریبان بوده‌اند، منتشر شده که در آن آمده است هیچ کدام از زندان های ایران از زندان قرچک ورامین و اوین وفشافویه که از زندان های مخوف حکومت است و هم چنین زندان کچویی کرج و رجایی گرفته تا و سایر زندان های ایران هیچ کدام به وضعیت زندانیان نه تنها در حالت عادی رسیدگی نمیکنند بلکه در شرایط کنونی شیوع کورونا در شرایط حاد و خطرناکی هستند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید