19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

مرگ بیماران مبتلا به کرونا «بیماری حاد تنفسی» اعلام می‌شود

ایران

یک نماینده مجلس با انتقاد از سیاست های دولت جمهوری اسلامی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در ایران، آمار رسمی جان‌باختگان را کمتر از آمار واقعی دانست.

 رضا شیران خراسانی روز جمعه ۸ فروردین با کنایه به تغییر علت فوت برخی از جانباختگان کرونا در ایران به خبرگزاری ایلنا گفت: «اسم خارجی‌اش بیماری ویروسی، کرونا ویروس یا کووید۱۹ است و در داخل هم نامش بیماری حاد تنفسی می‌شود. بعد می‌آیند می‌گویند که مثلاً در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا جان خودشان را از دست داده‌اند.»

این نماینده مجلس از طرح محدودیت تردد که به دستور دولت از روز جمعه اجرا می‌شود نیز انتقاد کرد و گفت که این قانون ضمانت اجرایی ندارد و به درستی اجرا نخواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین توضیح داد که در ایران بیماران مبتلا به کرونا تا به حالت بحرانی نرسند، بستری نخواهند شد. او گفت: «وقتی بیماری ثابت می‌شود، ۳ قرص معروف را به او می‌دهند و عنوان می‌کنند به خانه‌ات برگرد و خود را قرنطینه کن و در صورت افزایش علائم تنگی نفس مراجعه کن. طبیعی است هنگامی که می‌گوییم به خانه‌ات برگرد نتیجه این می‌شود که آقای رئیس‌جمهور می‌گوید تخت بیمارستانی کم نداریم.»

نماینده مشهد از این که پس از گذشت ۴۰ روز از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران تازه مقررات محدودیت تردد اعمال شده است، انتقاد کرد.

جمهوری اسلامی که خواستار کمک‌های بین المللی برای مقابله با کرونا شده بود به جز اخراج پزشکان بدون مرز، پیشنهاد آمریکا برای کمک به حل بحران کرونا در ایران را نیز رد کرده است.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۴ فروردین در بیانیه‌ای با عنوان «دروغ‌های خامنه‌ای درباره ویروس ووهان جان مردم را به خطر می‌اندازد» مطالبی را درباره دروغ‌گویی‌ها و پنهان‌کاری‌های رژیم ایران در رابطه با ویروس کرونا بیان کرد.

در بیانیه آقای پمپئو آمده است: «دروغ‌های خامنه‌ای، رهبر [جمهوری اسلامی]، درباره ویروس ووهان خطرناک است و ایرانیان و مردم سراسر جهان را در معرض خطر بزرگتری قرار می‌دهد. واقعیت‌ها اهمیت دارند.»

ایالات متحده بارها سوءمدیریت، فساد مالی نهادینه، و غارت دارایی‌های ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات ایران و وضعیت نابسامان رفاهی مردم آن کشور دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید