20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

رسانه های عربی: «در حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه نظامی الشعیرات در سوریه، اسماعیل قاآنی کشته شده است»

ایران

دولت سوریه هنوز درباره تلفات ناشی از بمباران شب گذشته علیه یک قرارگاه نظامی بزرگ در خاک آن کشور، که به اسرائیل نسبت داده شد، خبری منتشر نساخته، ولی در شبکه های اجتماعی فارسی زبان شایع شده است که سپاهی اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس در آن کشته شده است. حکومت ایران هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده و هیچ منبع خبری قابل اعتمادی، هنوز آن را مورد تایید قرار نداده است.

 

اسماعیل قاآنی که درجه سرتیپی به او داده شده، ماه گذشته به دنبال هلاکت قاسم سلیمانی، در عملیات ارتش آمریکا در عراق، به جانشینی او گزیده شد.

این خبر نخستین بار در یک سامانه عربی انتشار یافت و دو روزنامه لبنانی، و از جمله “اللبنان الجدیده” آن را منتشر ساختند. ولی منابع خبری قابل اطمینان هنوز واکنشی نشان نداده اند.

نهاد حقوق بشری سوریه که مرکز آن در لندن است و با رژیم پرزیدنت اسد مبارزه می کند، در گزارشی اعلام داشت که هدف موشک های پرتاب شده، فرودگاه نظامی الشُعیرات بوده که در نزدیکی حمص قرار دارد.

در این گزارش آمده است که هواپیماهای اسرائیلی بیش از هشت فروند موشک به سوی هدف شلیک کردند. پیش از این حمله هوایی، یک هواپیمای باری و نظامی بین این فرودگاه و فرودگاه تی فور در حال آمد و شد بوده که احتمال می رود جنگ افزار حمل می کرده است.

قرارگاهی که به گزارش منابع خبری سوریه بمباران گردید، در فاصله صد کیلومتری از پایگاه هوایی بزرگ “تی فور” T4 قرار دارد که یکی از بزرگترین پایگاه های نیروی هوایی ارتش سوریه محسوب می شود و در دو سال اخیر، سپاه قدس در آنجا فعالیت گسترده ای داشته است.

پایگاه هوایی تی فور در دو سال اخیر چند بار بمباران گردیده که همه موارد، به اسرائیل نسبت داده شده است. حکومت ایران تایید کرده بود که در یکی از این بمباران ها، هفت تن از افراد سپاه قدس کشته شده اند که شماری از آنان از فرماندهان میان پایه بوده اند. مرکز عملیاتی پهپادهای اطلاعاتی و عملیاتی سپاه قدس نیز در فرودگاه تی فور قرار دارد.

در بیانیه ای که ارتش سوریه شامگاه روز گذشته انتشار داد، آمده است که در ساعات شامگاه، از طریق حریم هوایی لبنان یک حمله هوایی به خاک سوریه در اطراف شهر حمص رخ داده است. ارتش سوریه طبق معمول ادعا کرد که پدافند هوایی آن کشور توانسته است چندین موشک را در هوا شکار کند و منهدم سازد. مقامات سوریه درباره زیان ها و یا تلفات احتمالی در جریان این حمله، خبری منتشر نساختند.

اسرائیل در دو سال اخیر بیش از یک هزار حمله هوایی علیه هدف های نظامی متعلق به سپاه قدس در سوریه انجام داده که هدف از آن جلوگیری از استقرار سپاه قدس در آن کشور بوده است. مواضع بمباران شده، شامل هدف های اطلاعاتی، ساختمان های نظامی و انبارهای اسلحه و موشک و پهپاد بوده است. سپاه پاسداران بارها به صورت علنی گفته است که پس از استقرار در سوریه و برپایی قرارگاه های گسترده نظامی، قصد دارد به اسرائیل حمله کند و این کشور را نابود سازد.

فرماندهان سپاه پاسداران و ملایان حکومت ایران بارها تهدید کرده اند که اگر اسرائیل به گفته آنان “غلطی در سوریه بکند” این کشور را نابود خواهند کرد. ولی هیچیک از عملیات تعرضی آن ها علیه خاک اسرائیل موفقیت آمیز نبوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید