28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

سپاه پاسداران، در ادامه جنگ تبلیغاتی علیه ایالات متحده، همچنان برای کمک به آمریکاییان ابراز آمادگی می‌کند

ایران

سپاه کاروان تبلیغاتی سپاه پاسداران تلاش دارد تا با انتشار اخبار کمک های دارویی و بهداشتی به مردم به گفته آنان مستضعف امریکا اذهان عمومی جهان و ایالات متحده را به سوی حکومت اسلامی جلب کند. درواکنش به این تبلیغات، شبکه های اجتماعی نوشته اند: بهتر است به فکر مستضعفان ایرانی باشید.

 

این مانور تبلیغاتی سپاه پاسداران که در چهارمین روز فروردین ماه پس از اخراج “پزشکان بدون مرز” از سوی سپاه پاسداران و جناح تندرو در ایران صورت گرفت همچنان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است که سازمان بسیج دانشجویی چند کامیون از اقلام بهداشتی، ماسک، ژل ضدعفونی و دستگاه‌های ضدعفونی اتوماتیک را راهی سفارت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا کردند تا این اقلام را به مسئولان این سفارتخانه تحویل دهند که مسئولان سفارت سوئیس هم از پذیرش این محموله خودداری کرده‌ و گفته‌اند که آن‌ها مسئولیتی برای انتقال این کالاها به ایالات متحده ندارند.

محمدجواد نیک‌روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این باره ادعا کرده که بسیج و سپاه پاسداران وضعیت سلامت “مردم مستضعف آمریکا نگران اند و حاضرند که نیروهای بسیج “کمک‌حال” آمریکایی‌هایی باشند که “نمی‌توانند نیازهای اولیه خودشان را تامین کنند”.

همزمان با این تبلیغات سپاه ، وب‌سایت خبری رکنا گزارشی صوتی و تصویری را از آسایشگاه سالمندان کهریزک منتشر کرد که در آن، دو تن از مسئولان این مرکز می گویند کمبود نیروی انسانی داریم و نیاز شدید به اقلام بهداشتی، خواهشمندیم که به این مرکز کمک کنید.

با وجود وضعیت بحرانی در آسایشگاه کهریزک، روز هفتم فروردین، در ادامه تبلیغات سپاه پاسداران، تشکل دیگر و آن‌هم وابسته به سپاه به نام “خانه طلاب جوان” با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف، نوشته اند: «عدم رسیدگی مناسب به سالمندان و نیازمندان مبتلا به کرونا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی موجب نگرانی آنان شده و حاضرند تا با تجربه‌ موفقی که در مهار و درمان بیماری کرونا دارند به “نجات جان مردم در اروپا و آمریکا قرار دهند”.

یکی از هنرمندان کمدی ایران، به نام ارژنگ امیر فضلی در واکنش به این ادعای طلاب سپاه نوشته است : جناب آقای ظریف به استحضار می رساند که جمعی از هنرمندان ارزشی در امور مختلف هنر آمادگی خود را برای سرگرم کردن سالمندان اروپایی دارند و این حرکت خود جوش را با شعار “آرمان های ما می گوید برای دنیا مفید باش” آغاز کردند تا به دنیا ثابت کنند ما مفید هستیم .اگر شما هنرمندان ما را به اروپا بفرستید معضلات سالمندان اروپایی را به یاری حق حل خواهند کرد.

در ادامه این گزارش نوشته که در پشتیبانی تبلیغات سریالی کاروان کمک به سلامت مردم آمریکا توسط علی خامنه ای و سپاه و بسیج ، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه نیز گفته که قصد دارد محموله کیت‌های آزمایش کرونا را برای استفاده “مردم مستضعف” آمریکا به این کشور ارسال کند.

مصطفی میرسلیم، نماینده تندرو مجلس یازدهم نیز در این باره نوشته باید با مردم مظلوم آمریکا همدردی کرد وی در ادامه گفته از اینکه “تحریم ها ” مانع کمک جمهوری اسلامی به این مظلومان شده، متاسف است.

در این باره مرضیه حاجی‌هاشمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سخنان میرسلیم نوشته : «وای به حال ملتی که به‌اصطلاح نمایندگان آن! قرار است عده‌ای ایدئولوژی زده متوهم باشند، چشم خود را به روی واقعیت‌های جامعه خود می‌بندند و در دنیای خیالی خود از کمک به مستضعفین آمریکا سخن می‌گویند».

شماری از کاربران با انتشار مطالبی از نیروهای بسیج، سپاه و طلاب خواسته‌اند تا به جای همدردی با مردم مستضعف آمریکا و اروپا، به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و تجهیز امکانات بهداشتی در زاغه‌نشین‌ها و مناطق حاشیه‌ای شهرهای ایران رسیدگی کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید