28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

مزدوران حکومت اسلامی ایران که با پرچم “کتائب حزب الله” عراق در برابر سفارت آمریکا در بغداد گرد آمده و قصد ورود دارند (عکس آرشیوی)

ایران

در همان حال که هشدارهای لفظی مقامات ارشد آمریکایی در مورد احتمال عملیات نظامی سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به آن در عراق علیه نیروهای آمریکایی در آن کشور بالا می گیرد، و همزمان فرماندهان سپاه پاسداران نیز بر شدت تهدیدهای جنگی خود علیه ایالات متحده می افزایند،

منابع خبری گزارش می دهند که ارتش آمریکا در عراق به یک رشته اقدامات سازمانی و احتیاطی دست زده که ابعاد آن هنوز به طور کامل مشخص نیست، ولی مسلم آن است که بر شمار پروازهای نظامی آمریکایی در حریم هوایی عراق به میزان زیادی آفریده شده است.

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه، موسوم به سنتکام، تائید کرد که ایالات متحده قصد دارد چند سامانه ضد موشکی پاتریوت در سراسر عراق بگستراند تا حملات موشکی بعدی گروه های تروریستی وابسته به حکومت ایران را خنثی کند.

گروه های وابسته به حکومت ایران ابراز نگرانی کرده بودند که ارتش آمریکا یک رشته عملیات را به هدف نابود کردن گروهی که خود را “گردان های حزب الله عراق” می خواند و مستقیما از تهران دستور می گیرد، آماده ساخته است.

این گروه مسؤولیت چند حمله موشکی علیه پایگاه های آمریکایی در عراق را به عهده گرفته است.

منابع خبری در عراق می گویند که ارتش آمریکا به دنبال رویدادهای اخیر، برخی پایگاه های کوچک خود را برچیده و در پایگاه های دیگر ترتیبات جدیدی برقرار ساخته است. ولی این به مفهوم تصمیم خروج ارتش آمریکا از عراق نیست، بلکه هدف سازماندهی جدید قرارگاه های نظامی، برای کاهش احتمال حملات موشکی می باشد.

همچنین گفته می شود که بخشی از پروازهای متعددی که در روزهای اخیر در آسمان عراق صورت می گیرد، به هدف بازگرداندن ماموران سازمان ملل و خانواده های برخی کارمندان و سربازان آمریکایی به ایالات متحده می باشد.

گروه های وابسته به حکومت ایران ابراز نگرانی کرده اند که ارتش آمریکا به یک رشته پروازهای اطلاعاتی دست زده تا اماکن استقرار نیروهای وابسته به رژیم ایران را شناسایی و نابود کند.

پس از هلاکت قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد، حکومت ایران اعلام کرده بود که اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را هدف استراتژیک خود تعیین کرده است. پرزیدنت ترامپ در این هفته هشدار داد که رژیم ایران یک رشته عملیات کوبنده و غافلگیر کننده علیه نیروهای آمریکایی در عراق را تدارک می بیند و هشدار داد که اگر چنین تعرض هایی رخ دهد، واکنش ارتش آمریکا بسیار کوبنده و دردآور خواهد بود.

محمد جواد ظریف، در راس دیپلماسی رژیم ایران ادعا کرد که ایران آغازگر هیچ جنگی نیست، ولی اگر گروه های “مقاومت” (یعنی سازمان های ترور تحت تسلط رژیم ایران در عراق) بخواهند انتقام خون قاسم سلیمانی را بگیرند، این امر به حکومت ایران ارتباطی ندارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید