01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

یک نماینده مجلس: وزارت کشور با وجود خطر کرونا با تعویق انتخابات مخالفت کرد

ایران

بهرام پارسایی، نماینده مجلس، گفت در پی شیوع ویروس کرونا پیشنهاد تعویق انتخابات مجلس مطرح شده اما وزارت کشور با آن مخالفت کرده است.

 

پارسایی روز جمعه ۱۵ فروردین به خبرگزاری ایلنا گفت عبد‌الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، یک روز پس از برگزاری انتخابات، در جلسه‌ای این مساله را تایید کرده است.

او افزود رحمانی فضلی در این جلسه گفته بود: «از ما خواستند انتخابات را به خاطر کرونا عقب بیندازیم و یا حداقل در قم به تعویق بیفتد که مقاومت کردیم و تمکین نکردیم و پیشنهادات را نپذیرفتیم.»

این نماینده مجلس با انتقاد از مدیریت بحران کرونا گفت که قم باید قرنطینه می‌شد و « با گسترش ویروس، تازه تصمیم گرفته شده محدودیت‌هایی آن هم به صورت ناقص صورت گیرد».

او همچنین از «فقدان تصمیم درست در زمان مناسب» برای کنترل بحران کرونا انتقاد کرد و افزود: «بیشترین هزینه را امروز در مبارزه با کرونا کادر درمان و پزشکی می‌پردازند.»

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته است: «آمار پزشکان و پرستارانی که جان خودشان را از دست داده‌اند بالاست.»

او همچنین برخورد‌های صورت گرفته با اعضای سازمان پزشکان بدون مرز را «بسیار سوال‌برانگیز» خواند و گفت: «این رفتاری که صورت گرفت مناسب آداب و فرهنگ ایرانی نبود و پزشکان بدون مرز در همه دنیا وجود دارند و وابسته به هیچ نهادی نیستند.»

پارسایی اضافه کرد: «باید مقصران آن‌چه این‌ چند وقت در کشور رخ داد در یک محکمه عادلانه به دور از مسائل سیاسی و همزمان با حل مشکلات محاکمه شوند.»

مقام‌های ایران در روز ۳۰ بهمن مرگ دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم را تایید کردند. این موضوع دو روز پیش از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد اما دولت برای تعویق انتخابات اقدامی انجام نداد.

پارسایی پیشتر سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی ماهان را «متهمان ردیف اول» ورود کرونا به ایران خوانده بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید